یک کارشناس هنر:

شهر زیرزمینی نوش آباد نماد شکوهمند فرهنگ و تمدن ایرانیان است

خبرگزاری پانا :یک کارشناس ارشد هنر گفت: مجموعه تاریخی شهرزیر زمینی نوش آباد با مجموعه ویژگی های خاص خود، نماد شکوهمند فرهنگ و تمدن ایرانیان است.

کد مطلب: ۶۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،"وحید آقاپور" در حاشیه بازدید از آثار تاریخی نوش آباد افزود: شهرزیر زمینی نوش آباد،یک پدیده ناب در معرفی هنر و خلاقیت ایران باستان است و باید به جهان معرفی شود.

وی گفت : ایده معماری در خلق این مجموعه، حاکی از نبوغ، اندیشمندی و خردورزی نیاکان ما در عرصه شهرسازی و معماری است که جریان عادی هوا نمونه شگفت انگیز آن است.

وی تصریح کرد: زمان گشایش اهرام مصر، کهنگی هوا و وجود باکتریها باعث شیوع بیماری سل در گردشگران از جمله مرحوم "حسن مقدم" ، هنرمند برجسته کشورمان شد ،اما در شهر زیرزمینی نوش آباد، جریان هوا و تنفس عادی به خوبی انجام می شود.

وی اظهار داشت: جریان هوای خنک در گرمای کویر و سه طبقه زیر زمین، شبیه معجزه است که خود آن را به تنهایی، می توان یک جاذبه گردشگری قلمداد کرد.

آقاپور گفت: فرهنگ مردم در پذیرش و برخورد با گردشگران، از نکات خاطره انگیز و مثبت برای جلب گردشگران در شهرزیرزمینی نوش آباد است که نیازمند معرفی در رسانه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار