موازی کاری دستگاه ها در شرایط بحران رسیدگی به مشکلات را مختل می کند

مدیرکل بحران استانداری ایلام، گفت: دستگاه ها در شرایط بروز بحران باید از موازی کاری پرهیز کنند چرا که منجر به مختل شدن کارها می شود.

کد مطلب: ۶۸۹۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، احمد کرمی در جریان برگزاری مانور ایمنی و زلزله در دبیرستان رازی شهر ایلام، اظهار کرد: ایران اسلامی در منطقه بحران زده خاور میانه واقع شده و در کنار درگیری ها و جنگ های منطقه ای با پدیده ای به نام قرار گرفتن در محدوده کشورهای پرخطر از نظر بلایای طبیعی روبروست.

وی، تاکید کرد: این وضعیت باعث شده سالانه هزینه های سنگین مادی و معنوی را متحمل شویم، کوچکترین سهل انگاری در این زمینه تبعات بسیار سنگینی به دنبال خواهد داشت، پس باید پیشگیری و انجام اقدامات آموزشی برای کاهش هزینه ها را مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به وقوع سالانه بیش از ۲۸ هزار زلزله با درجات گوناگون در کشور، گفت: تمامی دستگاه های مسئول در این زمینه باید با برنامه ریزی دقیق امکانات خود را طوری بسیج کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم بیشترین خدمات را ارائه دهیم، در این میان باید موضوع آموزش های همگانی به اقشار مختلف در دستور کار باشد.

کرمی، افزود: دستگاه های متعددی در زمینه مدیریت بحران دخیل هستند که همین عامل در برخی اوقات منجر به موازی کاری و تداخل امور می شود که باید همه با انسجام و زیر نظر مدیریت واحد حرکت کنند تا خدمات ارائه شده با کیفیت مناسب تری به حادثه دیدگان ارائه شود.

وی، تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه تلاش کرده با همکاری مسئولان وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی مدونی را برای آموزش دانش آموزان در زمینه اقدامات پیشگیرانه در مواقع بروز زلزله داشته باشد تا بتوانیم خسارات مادی و معنوی این حوادث را تا حد ممکن کاهش دهیم.

گفتنی است پس از زلزله ۷،۳ ریشتری در استان کرمانشاه که به کشته شدن بیش از ۴۴۰ نفر انجامید همچنان پس لرزه های آن در بخش هایی از استان ایلام مشاهده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار