زندگی نامه شهید عسکری جمکرانی؛

شهید مهاجر الی الله است

شهید مجید عسکری جمکرانی نخستین معلم شهیدی است که به صورت داوطلبانه به حریم آل الله شتافت و به آرزوی دیرینه خود رسید.

کد مطلب: ۶۸۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از دوستان و همرزمان شهید عسکری جمکرانی او همکاری بسیار متواضع ، خون گرم، رئوف و اجتماعی بودند. وی در برقراری ارتباط صمیمانه با افراد بویژه با دانش آموزان بسیار موفق و پیشقدم بود. او علاوه بر تدریس دروس مختلف کامپیوتر در هنرستانها، خود نیز مشغول تحصیل علوم حوزوی بود و همواره در نشر معارف دینی و اخلاقی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مجدانه تلاش می کرد

شهید عسگری جمکرانی ضمن برگزاری و تشکیل حلقه های صالحین در هنرستان هر هفته جلسه ای راجع به امر به معروف و نهی از منکر داشت و دانش آموزان را ارشاد می کرد. وی همواره در نماز جماعت حضور پر رنگ داشت و گاهی که امام جماعت مدرسه نمی آمد به صورت خود جوش نقش امام جماعت مدرسه را نیز به عهده می گرفت و چه شیرین دانش آموزان به معلم خود اقتدا می کردند.
این شهید مدافع حرم مکرر به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) می رفت و جزو خادمین افتخاری حرم مطهر بی بی بود، وی هر سال چندین بار به زیارت آقا امام رضا (ع) می شتافت و در ایام اربعین به خیل عزاداران آقا اباعبدالله (ع) در راه پیمایی عظیم اربعین مشرف می گشت.
باتوجه به جو هنرستانهای کاردانش، وی همواره به ما سفارش می کرد که با دانش آموزان ارتباط خوبی داشته باشیم و به حرف دل آنان گوش کنیم و از کارشان گره گشایی نماییم، حتی در ایام تعطیلات کوتاه مدت بین سال نیز با تعدادی از دانش آموزان به سفر می رفت و آنان را اردو می برد و به صورت جهادی به دانش آموزان درس ادب و آزادگی می داد.
شهید عسگری بسیار متواضع و کاری بود و هر کاری که از دستش بر می آمد برای هنرستان و دانش آموزان انجام می داد، شهادت ایشان شوک و ضربه بزرگی به حال همکاران است و همه را به بهت عظیمی فرو برده است و کام همکاران را که از پیروزی بر داعش شیرین شده بود را به تلخی کشاند.
به گفته جنتی معاون فنی سازمان دانش آموزی که از همکاران و دوستان دیرین وی بودند شهید عسگری جمکرانی در کانون های فرهنگی نیز فعالیت داشتند و مجدانه به تربیت دانش آموزان می پرداخت.
صفات بارز و برجسته رفتاری و سجایای اخلاق بسیار خوب و صبر وتحمل بالا و لبخند همیشگی بر لب این قهرمان شهید انرژی مثبتی از خود متصاعد می کرد و ما در کانون شهید بهشتی و سایر همکاران در مدارسی که وی با سایر دوستان معاشرت داشت از داشتن چنین همکاری به خود مباهات می کردیم.
به گفته همکاران در هنرستان های ناحیه یک قم که حدود سه سال اخیر با او همکار بودند کوچکترین بد اخلاقی، اخم یا حرف ناپسندی از ایشان ندیدیم و نشنیدیم و او را در همه حال شاکر خداوند و در حال ذکر می دیدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار