معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران

تولید محتوای نوروزی 97 به بابل و بلده واگذار شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: «در تدوین محتوای نوروزی امسال طبق فراخوانی که به شهرستان‌ها و مناطق دادیم، بلده و بابل به عنوان دبیرخانه تولید محتوای فعالیت های نوروزی در سال ٩٧_۹۶ انتخاب شدند.»

کد مطلب: ۶۸۸۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید عیسی میرشفیعی با بیان اینکه مدرسه بعد از خانواده موثرترین جایگاه در شکل گیری شخصیت دانش آموزان است، تصریح کرد: در حوزه ابتدایی گام های بلندی برای دستیابی به برنامه و اهداف آموزشی و رسیدگی به امور و مهارت افزایی دانش آموزان پایه ابتدایی برداشته ایم.

وی با اشاره به تفاهم نامه طرح "کانون و مدرسه" اظهار داشت: این تفاهم نامه طرحی وزارتی با کانون پرورش فکری است و در راستای اجرای این طرح در استان دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی ماهانه یک بار جهت شرکت در کلاس های مهارت افزایی در زمینه های مختلف به کانون می روند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ارتباط بین کانون و مدرسه را متقابل و دوسویه ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: دانش آموزان برای گذراندن آموزش های مربوطه به کانون می روند و از طرف کانون هم مربیان به مدارس می روند و با مدیر و معلمان به بررسی اهداف و آموزش هایی که بچه باید بگذرانند می پردازند.

میرشفیعی آموزش های کانون را در زمینه فیلم آموزشی، بازی، شعر، قصه گویی، ادبی، فعالیت های عملی و علمی و دیگر موارد عنوان کرد و بیان داشت: دانش آموزان در کانون با بسیاری از فعالیت های آموزشی نظیر مهارت های کلامی، کتابی و علمی منطبق با درس آشنا می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث حقوق کودک را مطابق با برنامه کنوانسیون جهانی حقوق کودک برشمرد و ادامه داد: بحث حقوق کودک دارای چندین ماده است و مشتمل بر اهداف و برنامه های خاصی است در واقع تمام کارها و فعالیت هایی که در حوزه ابتدایی برای بازی، شادی، فضای مناسب آموزشی و برنامه های تربیتی دانش آموزان صورت می گیرد همه در قالب رعایت حقوق کودک است چرا کودکان امروز آینده سازان این مرزو بوم هستند.

میرشفیعی درباره تهیه تولید محتوای نوروزی 97 گفت: برای تدوین تولید محتوای نوروزی امسال طبق فراخوانی که به شهرستان ها و مناطق دادیم شهرستان بلده و بابل به عنوان دبیرخانه تولید محتوای فعالیت های پیک نوروزی در سال ٩٧_۹۶ انتخاب شدند.

معاون ابتدایی با بیان اینکه کلاس توجیهی تولید محتوا برای شهرستان های مربوطه برگزار شد، افزود: شهرستان بلده تولید محتوای پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی را بر عهده گرفت و بابل هم دوره ی دوم ابتدایی را برای تولید محتوا در این بخش بر عهده گرفت که بازنگری نهایی تولید محتوا را حوزه ی ابتدایی استان انجام خواهد داد.

وی همچنین درباره راهبران آموزشی با بیان اینکه راهبران آموزشی از سال گذشته فعالیت کاری خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: رهبران به مدارس ابتدایی چندپایه روستایی تعلق می گیرد و وظیفه این افراد در بازدید ونظارت حمایت و کمک به معلم برای بهبود روند آموزشی در کلاس درس است و منحصر به جنبه نظارت کار معلم نیست بلکه هدف رشد آموزشی همه جانبه معلم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار