نقش مشارکتی اولیا در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مدارس و مراکز غیردولتی، مردم به معنای واقعی نقش می آفریدند که این نقش در بحث مالی و ودر برنامه ریزی آموزشی و پرورش خود را نشان می دهد.

کد مطلب: ۶۸۸۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ ناصر کرمی در همایش مدیران و موسسان مدارس و مراکر غیردولتی استان بوشهر اظهار کرد: در مدارس و مراکز غیردولتی، مردم به معنای واقعی نقش می آفریدند که این نقش در بحث مالی و ودر برنامه ریزی آموزشی و پرورش خود را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به ابتکار آموزش و پرورش استان امسال در بین مدیران و معلمان نمونه، 60 مدیر و معلم نمونه انتخاب شد و طبق بررسی ها کیفیت وارتقای علمی و پرورشی در مدارسی مناسب است که همه ارکان مدرسه و والدین در آن نقش بیافرینند.

کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی ذاتا مشارکتی است و جنس و گوهرش بر مبنای مشارکت بوده، تصریح کرد: جامعه توسعه یافته و سیستم آموزشی پیشرفته با مشارکت مدنی و نهاد های مردمی به توفیق می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهربیان کرد: بحث مشارکت مردم و مدرسه داری در آموزش و پرورش تجلی افکار عمومی و خلاقیت های متنوع است که امروزه در کشور خودمان در شهرهای پرجمعیت تر مجتمع آموزشی با کیفیت بالا، بار را بر دوش آموزش و پرورش برداشته اند.

کرمی گفت: نیاز است که دولت به موسسان کمک کند و امتیازات و تسهیلاتی به آنها اعطا کند تا توجه به ظرفیت استان و با پشتوانه مردمی بتوانیم به سطح توسعه یافتگی برسیم

وی در پایان با اشاره به بحث کیفیت بخشی آموزشی بیان کرد: فعال کردن گروه های آموزشی و نظارت بر تدریس و نحوه کارآموزگاران و دبیران مدارس، تشویق دانش آموزان برتر مدارس طرح جوانه های امید، فعال کردن مدیران غیردولتی با تشکیل جلسات و کارگاه های آموزشی و برگزاری کلاس های تقویتی و کنکور در مراکز آموزش علمی آزاد طرح تقویت بنیه علمی استانداری از جمله این فعالیت ها در این بحث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار