فرماندار ویژه شهرستان ری:

عزم کشور برای فراهم کردن تمهیدات لازم جهت مقابله با خطر زلزله است

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه مانور بزرگ زلزله در ناحیه یک شهرری گفت:امروز عزم کشور برای فراهم کردن تمهیدات لازم جهت مقابله با خطر زلزله است که باید هم در بحث آموزش و هم رعایت مقررات ملی مسکن بازنگری های جدی صورت بگیرد و این آموزش ها نیاز به تکرار دائم دارد.

کد مطلب: ۶۸۸۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری در حاشیه برگزاری مانور زلزله در دبیرستان آیت الله غیوری ناحیه یک ری گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ما در زلزله بحث آموزش است و اینکه اگر با زلزله مواجه شدیم چه عکس العملی باید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و آگاهی می تواند از افزایش تلفات جلوگیری کند، افزود: مانور امروز اعلام آماده باش است تا آموزشهای لازم در مواقع وقوع زلزله اطلاع رسانی شود چرا که اگر جامعه را در این مسیر هوشیار بکنیم خود مردم می توانند در حوزه مقاوم سازی ساختمان ها و کاهش تلفات در وقوع حادثه تسهیل گر باشند.

فرماندار شهرستان ری با شاره به اینکه ایران بر روی خطوط زلزله قرار گرفته و بعضی از گسلهای کشورمان فعال هستند، اظهار داشت: امکانات، تجهیزات و ظرفیت های کشور باید افزایش پیدا کند و آموزش ها در سطح جامعه و بین مردم فراگیر شود تا مواقع وقوع زلزله از افزایش تلفات جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: امروز عزم کشور برای فراهم کردن تمهیدات لازم جهت مقابله با خطر زلزله است که باید هم در بحث آموزش و هم رعایت مقررات ملی مسکن بازنگری های جدی صورت بگیرد و این آموزش ها نیاز به تکرار دائم دارد.

گفتنی است که فرماندار و دیگر مهمانان این برنامه نیز همراه بچه ها نحوه صحیح پناه گرفتن را در موقع زلزله تمرین کردند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار