درنوزدهمین نشست خبری مانور زلزله:

مسرور:طرح دادرس در کشور و استان اجرایی می شود.

نشست خبری مدیر کل مدیریت بحران استان با محوریت برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان(8آذر ماه96) با حضورتقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش، رفیعی معاون پرورشی ،مسرور رییس سازمان دانش آموزی وحاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۸۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از خوزستان :در این نشست تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش گفت:30درصد از مدارس تخریبی هستند و در صورت وقوع زلزله فاجعه بزرگی رخ میدهد .

وی افزود:در این زمینه همکاران را آگاه کرده ایم ولی منابع مالی کافی در اختیار نداریم تا به طور کامل آموزش دهیم چون بحث آموزش بسیار جدی است و حدود یک میلیون دانش آموز داریم .واگر آن ها را به طور علمی و جدی تحت پوشش قرار دهیم بسیاری از مشکلات و آسیب ها اتفاق نمی افتد .

وی تصریح کرد:پوستر ها و دفترچه های آموزشی تامین شده اما بحث کیفی سازی مدارس باید در اولویت قرار بگیرد تا ایمن سازی لازم را داشته باشیم .

در ادامه این نشست دو ساعته حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان خوزستان در ابتدای سخنان خود از حماسه جدید مردم استان خوزستان در رکورد نوع دوستی به هم نوعان در غرب کشور و یاری به هم وطنان تقدیر و تشکر کرد . وی اظهار داشت:استان خوزستان استانی است که از بحران های متعدد رنج میبرد .

بحث ریزگرد و آتش سوزی و سیلاب که بالفعل هستند ولی بحران های دیگری مانند زلزله بالقوه هستند . وی افزود : استان خوزستان ویژه است و مسئولین هم باید ویژه عمل کنند . دستگاه های امدادی و اجرایی همه باید آمادگی لازم را داشته باشند . باید به فکر این باشیم که همه جا سالن بحران وجود داشته باشد و وسایل زمان بحران را نیزآماده داشته باشیم .

وی از آبگیری حوضه 3 و 4 کانون گرد و خاک در هورالعظیم خبر داد و گفت : در 11سال اخیر خاک میهمان ،که نمیشود گفت،میزبان استان خوزستان شده اما در 3 سال اخیر کانون های گردو خاک شناسایی و مشکل بسیاری از آن ها رفع شد .

وی در ادامه اذهان کرد:شمال و شمال شرق خوزستان روی گسل است و زمین لرزه های متعدد استان به این دلیل است .

در استانی که این کانون های وجود دارد لازم است که در آمادگی به سر ببریم و پیشگیری کنیم . او افزود : ایمن سازی دارس به دو دلیل انجام میشود

1. محل تجمع تعداد زیادی افراد است که یک مرتبه بعد از زلزله دچار تلفات خواهند شد .

2. نسل جوان و نوجوانان فعال جامعه هستند و از نطر کیفی و اینکه موتور جوان جامعه هستند مدارس باید مقاوم شوند .

ما باید زنگ مقاوم سازی مدارس باشیم .

تقی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه زنگ زلزله به زنگ مقاوم سازی مدارس باید تبدیل شود در حالی که منابع کافی در اختیار نداریم،پس چگونه مبلغ 6 میلیارد تومان برای خرید دستگاه هواشناسی اختصاص یافته است گفت :

بودجه باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد که این کار انجام نشده و من دائم باید نگران خطر ریزش سقف کلاس ها باشم.همه این ها نیازمند یک نتیجه عملی است.و حتی بودجه لازم برای در اختیار گزاشتن یک ماسک 1000تومنی برای دانش آموزان در اختیار ما قرار نمیدهند .

مسرور رییس سازمان دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار پانا در رابطه با طرح دادرس هم اینگونه خبر داد :

طرح دادرس پیگیری و در سطح استان و در سطح شهرستان پوشش داده میشود و هم اکنون در اهواز هم در حال انجام است و این طرح ملی است و نزدیک به 70 هزار نفر تحت پوشش هستند.این دانش آموزان آماده ی امدادرسانی در شرایط سخت هستند .

پور آسترکی رییس جمعیت هلال احمر اهواز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد :

3 تا محور در انجام مانور زلزله داریم :

1. بحث دانش آموز محور که در حوادث تاب آور باشند .

2. اجتماع محور باشد و به اجتماع کمک کند و مقاومت داشته باشد .

3. ورود نیروهای امدادی تا دستورالعمل های لازم را بدهند .

لازم به ذکر است زنگ نوزدهمین مانور سراسری زلزله در مرحله استانی فردا در هنرستان حضرت خدیجه در ناحیه3 اهواز توسط شریعتی،استاندار خوزستان به صدا در می آید.

گفتنی است امسال هم مانند روال سالهای گذشته سازمان دانش آموزس استان خوزستان مجری و برگزارکننده مانور زلزله در سطح استان خوزستان در 40منطقه آموزش و پرورش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار