دستگیری عامل كلاهبرداری از20 شهروند در نیشابور

با تلاش پلیس عامل کلاهبرداری از20 شهروند در شهر نیشابور شناسايي و دستگير كرد .

کد مطلب: ۶۸۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . "قادر کریمی" فرمانده انتظامي استان خراسان رضوی گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی دو تن از کسبه شهر نیشابور مبنی بر کلاهبرداری موضوع در دستور کار تیمی از ماموران دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان نیشابور قرار گرفت.

وي افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان که مالک عمده فروشی اند مشخص شد مردی جوان به فروشگاه تماس گرفته و پس از معرفي خود به عنوان مسئول يكي دستگاه هاي دولتي که این افراد آن را می شناختند با بیان ضرورت کاری اقدام به معرفي فرد ديگري برای دريافت وجه نقد می کرده است .

کریمی تصریح کرد: همزمان با رسیدگی به پرونده گزارش هاي مشابه از سوی شهروندان و كسبه مبني بر كلاهبرداري با همین شگرد اعلام که كارآگاهان دایره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي نیشابور با استفاده از شیوه های نوین پلیسی متهم را كه داراي سابقه كلاهبرداري است را شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه و ضربتي دستگير كردند .

متهم 32 ساله كه اعتياد شديد به مواد افیونی دارد در مواجهه با تعدادی از مالباختگان و ادله و مستندات پليس به 20 فقره كلاهبرداري از شهروندان و كسبه صنف عمده فروشي به مبلغ 30 میلیون ریال اعتراف کرد.

متهم در بازجوئی های تکمیلی اعلام داشت پس از يادداشت شماره تلفن هاي همراه كسبه عمده فروش با طرح اين موضوع كه شارژ گوشي همراهم به اتمام رسيده از شهروندان که در همان محدوده تردد می کردند تلفن همراه آنان را برای یک تماس ضروری درخواست و سپس با تماس با مالباخته و معرفي خود به عنوان يكي از مسئولان نهادهای دولتي و با اعلام اینكه يكي از بستگانش جهت دريافت وجه نقد به صورت امانت و قرضي به حضور مي رسد از آنها کلاهبرداری می کردم.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا به شهروندان توصيه كرد : اعتماد نابجا و ضعف آگاهي قربانيان همواره باعث ايجاد فرصت ارتكاب جرم براي مجرمان مي شود كه اميدواريم با رعايت توصيه هاي پليس مجرمان را در رسيدن به اهدافشان ناكام و در زمينه پيشگيري اجتماعي پليس را كمك کنید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار