مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تعمیق‌ فرهنگ پژوهش در مدارس اردبیل در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی علمی در سطح مدارس استان اردبیل باید تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش در دشتور کار مدارس این استان قرار بگیرد.

کد مطلب: ۶۸۶۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری در جلسه ستاد برگزاری هفته پژوهش در اردبیل اظهار داشت: در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش، خلاقیت ، نوآوری و مستندسازی تجربیات علمی و تربیتی در نظام تعلیم و تربیت از جمله برنامه‌هایی است که باید در راستای تعمیق‌سازی پژوهش و فرهنگ تحقیق در دستور کار مدارس سطح استان اردبیل قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم جوشش های فکری را در میان دانش‌آموزان به صورت گسترده و منسجم نهادینه کنیم بی‌تردید زمینه تقویت و تحکیم زندگی حرفه‌ای جامعه آموزش و پرورش را فراهم کرده‌ایم، افزود: باتوجه به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و بی‌شک در آینده گرایش بیشتری به پژوهش‌های عمل‌گرا خواهند داشت اجرای برنامه‌هایی در این رابطه نیاز اساسی آن ها به شمار می رود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: کارهای پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت ضرورت است و نباید از کارهای پژوهشی در طول سال تحصیلی غافل ماند که در این زمینه برنامه‌های پیشنهادی در هفته پژوهش طی بخشنامه‌ای به مناطق و نواحی ارسال شده است و برگزاری نمایشگاه از آثار پژوهشگران فرهنگی، دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده برتر، مولف و مخترع از جمله اقداماتی است که در این هفته شاهد آن خواهیم بود .

ناصری از برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته پژوهش در اردبیل خبر داد و گفت: برپایی همایش منطقه‌ای و قدردانی از پژوهشگران، معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده برتر و معلمان و دانش‌آموزان مخترع و فناور، برگزاری همایش ارایه یافته‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، آثار برتر اقدام پژوهی از جمله برنامه‌های مهم در هفته پیش رو است که در دستور کار آموزش و پرورش اردبیل قرار گرفته است .

علی ورودی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی استان اردبیل نیازمند تجهیزات مدرن هستند، گفت: مدارس موفق غیردولتی مدارسی هستند که استانداردمحور بوده به طوری که اولیای دانش‌آموزان احساس رضایتمندی داشته و با رغبت مضاعف باعث جذب بیشتر دانش‌آموز شود که در این زمینه نیاز است تا این مدارس از نظر کیفی و کمی توسعه یابند .

وی اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در رابطه با تفاوت مدارس دولتی و غیردولتی این است که محیط و فضای آموزشی مدارس غیردولتی باید متفاوت از مدارس دولتی باشد به طوری که مدرسه به قدریمجهز باشد تا دانش‌آموز احساس نیاز و شادابی کرده و از محیط آموزشی لذت ببرد و اولیای دانش‌آموزان نیز در رابطه با همکاری با مدارس مشکلی نداشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار