اهدا عضو، اهدای زندگی

دانش آموزی جان دانش آموز دیگر را نجات داد

دانش‌آموز پایه سوم دبستان بهادر زاده ناحیه دو مشهد که از بیماری آسم رنج می‌برد به علت مرگ مغزی اعضای بدنش به بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا و خود در شب شهادت امام مهربانی‌ها علی بن موسی‌الرضا علیه سلام آسمانی شد.

کد مطلب: ۶۸۵۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم خالقی مدیر مرکز فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار پانا از خراسان رضوی، متأسفانه مرحوم معین سهل‌آبادی دانش‌آموز کلاس سوم دبستان به دنبال یک حمله حاد آسمی که داشته، دچار تنگی نفس شدیدی می‌شود و این امر باعث ایست قلبی و پس‌ازآن خون‌رسانی به مغز متوقف و منجر به مرگ مغزی او می‌شود.

خالقی در ادامه افزود: پس از گزارش دکتر معالج در بیمارستان موسی بن جعفر (ع) به مرکز پیوند اعضا، گروه تائید کننده مرگ مغزی این مرکز شامل متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و متخصص داخلی در دو نوبت اقدام به معاینه و دریافت نوار مغزی نمودند و پس‌ازآن با تائید پزشکی قانونی مرگ مغزی اعلام شد و با رضایت خانواده سهل‌آبادی برای اهدا عضو، کبد معین به یک دانش‌آموز دیگر در قزوین که به‌شدت نیازمند این پیوند بود اهدا شد تا زندگی دوباره‌ای به این کودک بخشیده شود.

مدیر مرکز فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه اهدا عضو بزرگ‌ترین عمل انسان دوستانه‌ای است گفت: این اهدا شصتمین پیوند اعضا در سال 96 و هفت‌صد و ششمین اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. در پایان از خانواده محترم سهل‌آبادی تشکر و قدردانی می‌نمایم که در این شرایط سخت روحی رضایت بر اهدا عضو داده و جان یک کودک دیگر را نجات دادند.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ مشهد به همراه معاونین و کارشناسان در تشییع‌جنازه معین سهل‌آبادی که در دبستان بهادر زاده صورت گرفت شرکت نمودند

روحانی نیا نیز پس از تدفین این دانش‌آموز با همراهی معاونین پشتیبانی، پرورشی، کارشناس روابط عمومی و مدیر آموزشگاه بهادر زاده در منزل خانواده سهل‌آبادی حضور یافته و با آن‌ها ابراز همدردی نمود.

ایشان در این مراسم گفت: شنیدن خبر درگذشت دانش‌آموز معین سهل‌آبادی قلب تمامی همکاران را اندوهگین کرد و از طرف تمامی فرهنگیان، کارمندان و دانش آموزان ناحیه دو مشهد این مصیبت را خدمت خانواده محترم به‌خصوص پدر و مادر گرامش تسلیت عرض می‌نمایم

محسن روحانی نیا با توجه به اهدای عضو توسط خانواده معین افزود: در کنار این مصیبت بزرگ اقدام خداپسندانه شما در اهدای اعضا، کار بسیار ارزشمندی است که با هیچ معیار و سنجشی قابل ارزش‌گذاری و مقایسه نیست. در این شرایط که افراد مختلف نیازمند دریافت عضو هستند عمل شما کاری فراموش‌نشدنی خواهد بود و اجر این کار با خداوند متعال است.

کریم پروایی مدیر دبستان بهادر زاده که از نزدیک در کنار این خانواده بود گفت: پس‌ازآنکه خبردار شدیم معین حالش خوب نیست و در بیمارستان بستری هست به عیادتش رفتیم و از طریق مسئولین بیمارستان متوجه شدیم که او مرگ مغزی شده است، در این هنگام با نظر بیمارستان و دوستانی که آنجا بودند به این نتیجه رسیدیم که اعضای بدن این دانش‌آموز به سمت اهدا عضو هدایت شود و با کمک انجمن اولیا و مربیان و رابطین بیمارستان با خانواده سهل‌آبادی صحبت شد و آن‌ها نیز قبول کردند که با اهدای اعضای بدن معین، جان انسان دیگری نجات پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار