تعلل در تجهیز هنرستان ها مانع از دستیابی به اهداف مهارت آموزی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به وجود 75 هنرستان فنی و حرفه ای در استان کمبود تجهیزات برای آموزش عملی دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای را از مشکلات جدی عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۸۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حمید رضا شیخ السلام در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن امام جواد «علیه اسلام» استانداری و با حضور استاندار، فرماندار، مسئولین شهرداری و شورای شهر قم برگزار شد گفت: با توجه به وجود 75 هنرستان فنی و حرفه ای در استان کمبود تجهیزات برای آموزش عملی دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای را از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: هر یک از این هنرستان ها حداقل پنجاه میلیون تومان برای تجهیزات نیاز دارند .

شیخ الاسلام با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای تجهیز هنرستان ها هزینه شده است آن را ناکافی دانست و افزود: تعلل در تجهیز هنرستان ها باعث می شود به هدف مد نظر برای مهارت افزایی نرسیم .

مدیرکل آموزش و پرورش خواستار اختصاص اعتبار ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه و پرداخت کامل پنج درصد سهم آموزش و پرورش از هرینه ی صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری شد که استاندار از سازمان برنامه و بودجه و شهرداری خواست پیگیری لازم را در این باره انجام دهند .

در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ای متشکل از آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزشی، آموزشگاهها و مدارس به تجاری، موضوع بند (ه ) تبصره نه قانون بودجه امسال را بررسی کنند .

بر اساس قانون بودجه، آموزش و پرورش می تواند فضاهای مازاد آموزشی را به تجاری تغییر کاربری داده و از درآمد حاصل از اجاره آن ها برای هزینه مدارس استفاده کند .

تجهیز کتابخانه های مدارس ابتدایی و تامین کتابهای جدید برای آنها با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی، شهرداری و آموزش و پرورش هم از دیگر مصوبات جلسه امروز بود .

در این جلسه از چهار دانش آموز مدال آور قمی در سی امین المپیاد علمی دانش آموزان کشور آقایان محمد حسن نظری دارنده مدال طلای رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، مهدی باقری و محمد حسین مسلمی دارنده مدال برنز رشته فیزیک و گلنار گایینی دارنده مدال برنز رشته ادبی با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار