مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری تاکید کرد:

کتاب ارزشمندترین هدیه خداوند به بشر

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:خالق مهربان عالم، انسان را با قدرت فکر و دانایی به سایر موجودات برتری بخشید و در نشان دادن اهمیت علم و دانایی در کتاب آسمانی اش به قلم سوگند یاد کرد.

کد مطلب: ۶۸۳۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، بهروز نصیری با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: یکی از عادات بسیار خوبی که لازم است از کودکی در فرد به وجود آید، عادت کتابخوانی است، وقتی کودکان به کتاب و مطالعه آن علاقه نشان می دهند، بجاست این علاقه را هدایت کرده، کودکان را به مطالعه درست و منظم کتاب عادت دهیم .

وی ادامه داد: ما برای رشد و تکامل به دو عامل مهم انرژی و انگیزه نیازمندیم که این هر دو، در کنار هم موجب تکامل روح می شوند. کتاب و کتاب خواندن می تواند هم غذایی برای روح انسان باشد و نیروی تازه ای بدان ببخشد و هم انگیزه سالم و قوی را در او ایجاد کند، اما توجه به این نکته بسیار ضروری است که تنها کتاب خوب و مفید و سالم چنین نقشی را ایفا می کند و گاه نیز کتابی مایه افسردگی روح و کسالت درون و بیماری های روحی می شود. پس کتاب نیازی ضروری است و سلامت و مفید بودنِ کتاب نیازی ضروری تر از آن است.

نصیری با اشاره به اهمیت نقش خانواده در ایجاد عادت کتابخوانی گفت: کمک به فراهم کردن امکانات و فرصت های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان، افزون بر همت و تلاش خود آنان، تلاش ها، برنامه ریزی ها و مشارکت های سنجیده و معقول اولیا و مربیان را می طلبد. تهیه و خرید کتاب، تشویق و ترغیب نوجوانان به مطالعه، همراهی آنان در بازدید از نمایشگاه ها و فروشگاه های کتاب، هدیه دادن کتاب، کتاب خوانی برای فرزندان و...، از شمار فعالیت های سازنده و برجسته پدران و مادران در تثبیت و تعمیق علاقه کودکان به کتاب و کتاب خوانی است.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار