اجرای دو طرح آبفا برای نخستین بار در پاکدشت

رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان پاکدشت از اجرای دو طرح آبفا برای نخستین بار در این شهرستان در سال جاری خبر داد .

کد مطلب: ۶۸۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، علی ولی بغدادی رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان پاکدشت ضمن اشاره به عملکرد آبفای شهرستان پاکدشت اظهار داشت: شهرستان پاکدشت با وسعت حدود 20 میلیون مترمربع شامل سه شهر فرون‌آباد، پاکدشت و شریف‌آباد است و جمعیت شهری بیش از 270 هزار نفر را در خود جای داده و دارای تعداد 39.500 اشتراک خانگی و هشت هزار و 500 اشتراک غیرخانگی است.

وی با بیان اینکه آب موردنیاز شهرستان پاکدشت توسط 48 حلقه چاه و همچنین 250 لیتر در ثانیه از تصفیه‌خانه ماملو تأمین می‌شود، گفت: علاوه بر 48 حلقه چاه، 12 مخزن زمینی با قابلیت ذخیره 47400 مترمکعب و همچنین 6 مخزن هوایی برای تأمین فشار شبکه آب‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان پاکدشت از اجرای دو طرح تست و شابلون‌زنی شیرفلکه‌های توزیع و انجام عملیات نشت‌یابی در لوله‌ها برای نخستین بار در پاکدشت خبر داد و گفت: برای نخستین بار طرح نشت‌یابی را در پاکدشت اجرایی کردیم که این طرح برای پیدا کردن نشت‌های مخفی در لوله‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در شهرستان اجرایی می‌شود.

بغدادی گفت: اتمام عملیات اجرایی مخزن 15 هزار مترمکعب زمینی مسکن مهر و مخزن هوایی 500 مترمکعب برای تأمین فشار و انجام مکانیکال داخلی مخزن حدود 800 متر خط 100، 600 و 500 چدن داکتیل از دیگر عملیات اجرایی در هفت ماه سال جاری است.

وی اضافه کرد: حفر و جابه‌جایی سه حلقه چاه از دیگر اقدامات انجام‌شده است و سه حلقه چاه از حلقه تزریق مستقیم خارج و آب دل چاه‌ها به مخازن آب منتقل شد.

رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان پاکدشت با اشاره به کیفیت آب این شهرستان گفت : به‌کارگیری آب سد ماملو در پاکدشت باعث تحول کمی و کیفی آب مصرفی مشترکان شده اما نگهداری آن از دغدغه‌های آبفای شهرستان است.

بغدادی با اشاره به برگزاری هفته پدافند غیرعامل در روزهای گذشته، گفت: برای اجرای طرح پدافند غیرعامل در خطوط انتقال آب از سد ماملو به فرون‌آباد، لوله‌های چدن داکتیل قطر 600 و 700 میلی‌متری خریداری شده که بعد از پایان ماه صفر کار اجرای خط انتقال آب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل دو حلقه چاه شماره 2 و 3 فرون‌آباد محوطه‌سازی شده است.

رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان پاکدشت گفت: در هفت ماه سال جاری در شهر فرون‌آباد، لوله‌های پلی‌اتیلن 90، 110، 200 و 315 میلی‌متری بالغ‌بر 6.5 کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

بغدادی خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و 200 رشته انشعاب آب در شهر فرون‌آباد اصلاح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار