کیا در گفت و گو با پانا:

دنبال جریان­ سازی در تولید کتاب استاندارد هستیم

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش گفت: جشنواره کتاب رشد به دنبال تعیین الگو برای عرصه نشر است. در واقع این رویداد فرصت خوبی برای جریان ­سازی در زمینه تولید اثر استاندارد خواهد بود.

کد مطلب: ۶۸۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

فریبا کیا در گفت و گو با پانا، درخصوص برگزاری پانزدهمین جشنواره کتاب­های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: قصد داریم در فضایی که تولید منابع آموزشی در آن رو به افزایش است به­ گزینی را ترویج دهیم.

وی افزود: جشنواره کتاب رشد علاوه بر حمایت از تولید کنندگانی که هم راستا با آموزش و پرورش حرکت می‌کنند به دنبال تعیین الگو برای عرصه نشر است. درواقع این رویداد فرصت خوبی برای جریان ­سازی در زمینه تولید اثر استاندارد خواهد بود. ویژگی های کتاب مناسب، ضعف های نشر و نکاتی که پدیدآورندگان باید در تولید کتاب مناسب مدنظر داشته باشند در این جشنواره و از طریق رسانه­ ها مطرح می­ شود تا به تدریج بر الگوهای موجود تاثیرگذار باشد.

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره گروه­های شرکت­ کننده در این رویداد فرهنگی، گفت: آثار ارسالی به جشنواره در 30 گروه داوری می ­شوند که شامل مقاطع کودک، پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، استثنایی و فنی حرفه­ای خواهد بود. هر گروه یک عنوان برگزیده خواهد داشت که جایزه 3 میلیون تومانی به آن تعلق می ­گیرد و تعدادی عنوان تقدیری با جایزه 2 میلیون تومانی در گروه­ هایی خواهیم داشت که تعداد کتاب هایشان بالا است.

هرگروه تا 4 نامزد معرفی می ­کند

وی ضمن پرداختن به جزئیات داوری در این دوره از جشنواره، گفت: برای اینکه از کتاب هایی که حائز بالاترین امتیازها بودند حمایت کرده باشیم هر گروه می­ تواند تا 4 نامزد معرفی کند که جایزه ریالی به این نامزدها تعلق نمی­ گیرد اما در همه فرایندهای جشنواره اعم از داوری و نقد مطرح و معرفی می ­شوند.

کیا درخصوص داوران جشنواره امسال نیز بیان کرد: 90 داور از اساتید و صاحب­ نظران مسئولیت داوری آثار ارسالی در 30 گروه را برعهده دارند که همگی در گروه ­های آموزشی دفاتر تالیف کتاب­های درسی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار