آمادگی بزرگترین تولید کننده گاز کشور برای تامین سوخت زمستان

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تاکید بر آمادگی کامل این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز کشور برای تامین سوخت زمستانی گفت: هیچ نگرانی برای تولید حداکثری گاز در ماه های آینده وجود ندارد.

کد مطلب: ۶۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ،مهدی فکور در گفت و گو با اشاره به این که شرکت نفت مناطق مرکزی بزرگ ترین تولیدکننده گاز کشور است، تصریح کرد: تابستان امسال همزمان با گرم شدن هوا و نیاز نیروگاه ها به گاز بیشتر، تمام مراکز تولید گاز و نیز نیروهای عملیاتی به نحو مطلوب نیاز نیروگاه ها را تامین کردند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر این که هیچ مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز کشور در زمستان وجود ندارد، گفت: همزمان با اجرای تعمیرات اساسی در پالایشگاه های گاز، برنامه تعمیرات در همه واحدهای مناطق مرکزی تا پیش از آغاز زمستان انجام می شود.

فکور همچنین از تولید 739 میلیون متر مکعب گاز بیش از برنامه مصوب تولید در شرکت مناطق مرکزی از آغاز امسال تا کنون خبر داد و گفت: بخشی از گاز تولیدی شرکت نفت مناطق مرکزی برای تزریق به میدان نفتی مارون و بقیه آن برای مصرف به شبکه سراسری ارسال می شود.

وی با بیان این که ظرفیت تزریق روزانه 42 میلیون متر مکعب گاز به میدان مارون وجود دارد، افزود: با توجه به انجام تعمیرات اساسی، هم اکنون روزانه 38 میلیون متر مکعب گاز به این میدان تزریق می شود.

فکور با اشاره به برنامه بهره برداری از میدان های نفتی این شرکت گفت: سه کارخانه تقویت فشار گاز، بهره برداری و نمک زدایی میدان های نفتی سروستان و سعادت آباد که تا پیش از این به صورت جداگانه فعالیت می کردند، برای نخستین بار در صنعت نفت، در قالب یک طرح واحد ساخته شده و پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

بر پایه این گزارش، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یکی از پنج شرکت اصلی تولیدی در ساختار شرکت ملی نفت ایران است که مسئولیت تولید گاز و نفت از 73 مخزن شامل 46 میدان گازی و 27 میدان نفتی را به عهده دارد.

تولید روزانه گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (از شرکت های تابعه نفت مناطق مرکزی) به طور متوسط 209 میلیون متر مکعب بوده که از میدان های گازی آغار، دالان، نار، کنگان، گورزین، سرخون، تابناک، هما، شانول و وراوی تولید شده است.

تولید متوسط روزانه شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق 41 میلیون و 685 هزار متر مکعب است که از میدان های گازی مزدوران، شوریجه و گنبدلی تولید می شود، همچنین در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز، از میدان گازی تنگه بیجار با متوسط هر ماه سه میلیون و 359 هزار متر مکعب در روز تولید می شود.

شرکت نفت مناطق مرکزی در سال های گذشته در مجموع ظرفیت تولید 325 میلیون مترمکعب در روز را محقق کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار