راه اندازی مرکز ایزوله و قرنطینه در مرز مهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایلام، گفت: ایجاد واحد قرنطینه ای و ایزوله در پایانه مرزی مهران برای نگهداری و مداوای زائران مشکوک به بیماری های مختلف از برنامه های این دانشگاه در ایام اربعین ۹۶ است.

کد مطلب: ۶۷۸۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام،دکتر علی دل پیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: مجموعه بهداشت و درمان از اصلی ترین اعضای ستاد اربعین حسینی است و طی سال های اخیر توانسته خدمات شایان توجهی را به زائران به ویژه در مرز بین المللی مهران ارائه دهد.

وی، افزود: نمونه گیری از غذاها، انواع مواد خوراکی، آب و نوشیدنی های توزیعی یا تولیدی در ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه ها برای تعیین و تایید سلامت این مواد خوراکی و جمع آوری مواد فاسد، مسموم کننده و غیر قابل مصرف از دیگر خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، از استقرار ۸۳ ایستگاه مرکز فوریت های پزشکی در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران همزمان با ایام اربعین ۹۶ خبر داد و گفت: ۱۷۳ دستگاه آمبولانس، موتور آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از ۲۰ استان کشور تا ۳ آبان در مرز مهران جانمایی می شوند که به همراه این امکانات خودرویی ۴۰۰ کادر پزشکی نیز حضور پیدا می کنند.

دل پیشه، یادآور شد: تامین انواع گروه های خونی و فرآورده های متنوع خونی از سوی پایگاه انتقال خون استان در همه مراکز درمانی و بیمارستانی برای مجروحان و حادثه دیدگان، انجام فعالیت های آموزشی، مشاوره ای و بهداشتی رایگان توسط متخصصان در حوزه های مختلف به زائرانی که به درمانگاه و بیمارستان تخصصی صحرایی مراجعه می کنند از فعالیت های کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی است.

وی، توزیع بروشورهای آموزشی به زائران، نصب بنر و پلاکاردهای آموزشی در طول مسیرهای منتهی به مهران با محتواهای بهداشتی و سلامت برای زائران، مراقبت های ویژه از اقشار خاص شامل سالمندان، مادران باردار و کودکان زیر پنج سال توسط گروه بهداشت خانواده از دیگر برنامه های کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی در ایام اربعین عنوان کرد.

گفتنی است، بیش از 509 هزار نوع خدمات بیماریابی، غربالگری، درمانی، بهداشتی و آموزشی در پایانه مرزی مهران از 19 آبان تا 6 آذر ماه سال گذشته به زائران اربعین از سوی مرکز بهداشت استان ایلام ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار