مدیرکل آموزش و پرورش زنجان:

موفقیت آموزش و پرورش منوط به همکاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست کمیته همکاری‌های حوزه‌ علمیّه و آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه زنجان گفت: خوشبختانه فضای خوب فرهنگی برای فعالیّت در استان ایجاد شده است.

کد مطلب: ۶۷۷۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا مرتضی تمجیدی، مدیر کل و نائب رئیس کمیته همکاری‌های استان زنجان، در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیّه و آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه زنجان اظهار کرد: خوشبختانه فضای خوب فرهنگی برای فعالیّت در استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه تلاش آموزش و پرورش، فعالیّت ذیل سند تحول بنیادین قرار دارد، عنوان کرد: در این سند دو نوع تربیت رسمی و عمومی ترسیم شده است و آموزش و پرورش مسؤولیت تربیت رسمی را بر عهده دارد و تربیت عمومی توسط دستگاه‌های متعدد اتفاق می‌افتد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: موفقیت آموزش و پرورش منوط به همکاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی است و یکی از این دستگاه‌های مهم، حوزه‌های علمیه است و برای استفاده از این ظرفیت کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تشکیل می‌شود.
تمجیدی خاطر نشان کرد: به تنهایی نمی‌توان در همه عرصه‌های تربیتی فعالیت کرد و باید از همه ظرفیّت‌ها به ویژه حضور روحانیون در مدارس بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه تعداد روحانیون حاضر در مدارس کم است، افزود: اگر چه نماز جماعت در 700 مدرسه استان زنجان برگزار می‌شود اما احساس می‌شود حضور روحانیون در مدارس کمرنگ بوده و باید بیش از این از ظرفیت روحانیون استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعدد دستگاه‌ها و موازی‌کاری را یکی از چالش‌های حضور روحانیون در مدارس خواند و افزود: داشتن یک نگاه تخصصی در زمینه ارتباط روحانیون، با کودکان و نوجوانان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
تمجیدی ادامه داد: فضای کنونی و فعلی می‌طلبد که بیش از گذشته بر تربیت تخصصی تاکید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار