استاندار تهران:

انتخابات شورای دانش آموزی نماد مردم سالاری دینی کشور است

استاندار تهران گفت : برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی نمادی از مردم سالاری دینی و تمرینی برای حضور دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و سیاسی است.

کد مطلب: ۶۷۷۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران ، محمدحسین مقیمی در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی که در دبیرستان کارآفرین پیشوا برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین افتخارات انقلاب اسلامی ، مردم سالاری دینی است که در آن مردم تمامی مسئولان خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شرکت در انتخابات بر می گزینند.

وی افزود : مردم با حضور در انتخابات مجلس خبرگان ، اعضای این مجلس را که رهبری را تعیین می کنند انتخاب کرده و با حضور در پای صندوق های رأی ، رئیس جمهور را برای اداره امور کشور بر می گزینند.

وی تصریح کرد: مردم با شرکت در انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب می کنند تا این افراد ضمن وضع قانون ، بر اجرای صحیح قانون نیز نظارت کنند.

مقیمی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مردم انتخاب می شوند تا با تشکیل شوراهای عالی استان ، مسائل و مشکلات مردم را بازگو کرده و در صدد رفع مسائل مناطق بر آیند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی گفت : شورای دانش آموزی در آموزش و پروش نمادی از مردم سالاری دینی و تمرینی برای آن است که آینده سازان کشور ، شرکت در عرصه های مخلتف اجتماعی و سیاسی را تجربه کنند.

استاندار تهران بیان کرد: با تشکیل شورای دانش آموزی در شهرستان ها و انتخابات شورای دانش آموزی استان ، مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان بررسی شده و این مسائل به پیشرفت اهداف آموزشی و پرورشی منجر می شود.

وی تأکید کرد: نمایندگان شورای دانش آموزی واسطه ای بین اولیاء دانش آموزان و مسئولان مدارس هستند تا بهترین کارها در حوزه آموزش و پرورش انجام شود.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار