سومین دوسالانه شعر کردی «منال» در ایلام برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: سومین دوسالانه شعر کردی «منال» به همت انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان در استان ایلام برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۷۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام،عمران خودآموز، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: این دوسالانه با حضور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام برگزارمی‌شود.

وی، بابیان اینکه این دوسالانه با حمایت این اداره کل و مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در شهر ایوان برگزار خواهد شد، افزود: دوره‌های اول و دوم این جشنواره در سال‌های 92 و 94 با عنوان «منال و مه لوچگ» در این شهرستان برگزارشده که با استقبال مناسب شاعران، کودکان و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات کردی کودک مواجه شده است .

خودآموز با اشاره به اینکه در دوسالانه دوم حدود 400 اثر از شاعران منطقه غرب کشور با گویش‌های کردی به دبیرخانه ارسال‌شده بود، ابراز کرد: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری، متشکل از تنی چند از مدیران فرهنگی و شاعران برجسته استان ایلام، نام جشنواره برای اختصار در نگارش و تمرکز بر شعر کودک، از «منال و مه لوچگ» به «منال» تغییریافته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این دوسالانه را اول آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در نیمه دوم آذرماه سال جاری با حضور مسئولان و شاعران برجسته کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی، گفت: تقویت زبان مادری، پویایی و مانایی زبان کردی و گویش‌های گوناگون آن، توجه شاعران و ادیبان به ادبیات کردی کودک و سوق دادن خانواده‌ها به سمت پاسداشت زبان و ادب بومی برای صیانت از خرده‌فرهنگ‌های محلی در راستای استحکام فرهنگ ملی و اسلامی از اهداف مهم این رویداد فرهنگی و ادبی است .

خودآموز در پایان با دعوت از تمامی شاعران کرد گوی استان‌های غرب کشور برای حضور در این دوسالانه و ارسال اثر، خاطرنشان کرد: آثار برگزیده این دوسالانه در مجموعه‌ای به‌صورت کتاب گردآوری و چاپ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار