وعده مجلس برای تصویب" لایحه حمایت از کودکان" تا پایان سال

سلب سرپرستی کودک از والدین بی صلاحیت/پیش بینی شکایت کودکان در لایحه

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: لایحه پیش از بررسی بودجه سال 97 در کمیسیون به تصویب می رسد.

کد مطلب: ۶۷۶۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

روح اله حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار پانا، اظهارداشت: پیگیر به سرانجام رسیدن لایحه هستیم و کارهای کارشناسی را در کمیسیون از طریق کارگروه ها انجام می دهیم تا قانونی تصویب شود که به نفع کودکان و نوجوانان باشد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به افزایش موارد کودک آزاری اظهارداشت: در لایحه حمایت از کودکان که هم اکنون فصل مجازات آن در دست بررسی قرار دارد، مجازات هایی را برای انوع کودک آزاری ها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه موارد نقض حقوق کودکان و نوجوانان به طور صریح در لایحه حمایت از کودکان مشخص شده است، گفت: در حال حاضر در مراحل پایانی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم که تا پیش از بررسی بودجه سال 97 در کمیسیون به تصویب برسد.

این نماینده مجلس درباره موارد بررسی لایحه حمایت از کودکان توضیح داد: در این لایحه به مواردی همچون آزار کودکان، سرپرستی، مجازات والدین، خشونت علیه کودکان، سوء رفتار، بهره ‌کشی، بی توجهی به سلامت و بهداشت روانی و جسمی کودکان، ممانعت از تحصیل کودکان، خرید و فروش و فعالیت های مجرمانه توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در لایحه وظایفی بر عهده سازمان بهزیستی، تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی قرار داده شده که متولی اصلی اجرای لایحه حمایت از کودکان نیز سازمان بهزیستی خواهد بود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تأکید کرد: در این لایحه پیش‌ بینی شده که کودکان بتوانند اعلام شکایت کنند و والدینی که در موارد شدیدی مرتکب جرم کودک ‌آزاری می ‌شوند از سرپرستی کودک خود محروم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار