سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد؛
کیفیت بالای نظام مهارت آموزی نسبت به رشته های نظری
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مهارت آموزی نسبت به مراکز آموزشی مدرک گرا کیفیت بیشتری دارند.
به گزارش خبرنگار پانا، میرحمایت میرزاده در برنامه پرسشگر در مورد چالش های مهارت آموزی در نظام آموزشی، عنوان کرد: کیفیت نظام مهارت آموزی در آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به سایر مراکز آموزشی که صرفا به اخذ مدرک می پردازند ارزشمند بوده و با حداقل امکانات بهترین کیفیت را دارد.
وی ادامه داد: در هنرستان ها به دنبال افرادی مهارت آموز و توانمند هستیم که در رشته های نظری چنین هدفی دنبال نشده در حالی که مهارت آموزان هنرستانی می توانند کارآفرینان خوبی باشند و با تدوین برنامه و ارائه آن به کشور کمک کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می توان مسیر مهارت آموزی را به بهترین شکل پیش برد اما این مسئله زمانی قطعی می شود که آموزش و پرورش توجه کمتری به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی داشته باشند و صدا و سیما نیز کمتر به کنکورمحوری دامن بزند.
میرزاده تصریح کرد: افرادی که در رشته های مرتبط با شغل خود فعالیت می کنند از موفقیت بیشتری در حرفه خود برخوردار خواهند بود و هنرستان ها و دانشگاه های فنی و حرفه ای چنین شرایطی را برای مهارت آموزان خود ایجاد می کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور کلی در بحث رشته های مهارتی باید بیشتر به مرحله عملیاتی بودن کارها توجه کنیم و مجلس نیز این آمادگی را دارد که برای بهبود اوضاع در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی وارد عمل شود.
ارسال دیدگاه