تغذیه سالم عامل مهمی در ارتقاء فرایند یادگیری دانش آموزان است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در جشنواره صبحانه سالم دبستان شهدای جهاد شهرستان خرم آباد تغذیه سالم را در فعالیت فکری دانش آموزان موثر خواند.

کد مطلب: ۶۷۲۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان،فريد بهرامي گفت: دوران تحصیل دانش آموزان یکی از حساس ترین دوره ها از لحاظ رشد شخصیتی و جسمانی است و تغذیه ی دانش آموز باید به گونه ای باشد که از تمام جهات نیاز های او را برطرف سازد.

وي اظهار داشت : برنامه غذایی دانش آموزان باید طوری باشد که موادمغذی ، ویتامین ها و املاح مورد نیاز آنها را تامین کند .

وی خاطر نشان کرد : همانطور كه تغذيه و رژيم غذايي مناسب ضروري ترين عامل سلامت است ، تغذية ناسالم هم مهم ترين عامل بروز بيماري است .

بهرامی تاکید کرد : در سنين دبستان و دوران نوجواني ، به دليل رشد سريع اندام و استخوان بندی ، بيش از هر زمان ديگر به تغذية مناسب نياز است .

وی تصریح کرد : خانواده ها ، در اين دوران كه زمان شكل گيري و الگوپذيري غذايي در كودكان است ، مي توانند موقعيتي فراهم كنند تا فرزندانشان از رژيم غذايي سالم و متنوع برخوردار شوند .

وی ادامه داد : متأسفانه در خیلی از موارد مشاهده می شود که غذاهاي آماده و تنقلات فاقد ارزش غذايي ، جزئي از رژيم غذايي عادي روزانه دانش آموزان محسوب مي شود كه به وسيلة آموزش بهداشت و تغذيه مي توان آنها را متوجه عادات غذايي ناصحيح كرد و رفتارهاي تغذيه اي مناسب را جايگزين ساخت .

بهرامی سرمايه گذاري براي تغذية صحيح دانش آموزان را لازم و ضروری برشمرد و افزود : .بهره اين سرمايه گذاري حياتي ، افزايش توليد در عرصه هاي مختلف ، خلق دانش فني و رهايي از وابستگي همراه با داشتن نسلي سالم و پويا است .

وی در پایان به اقدامات آموزش و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ تغذیه سالم اشاره کرد و افزود : کارگاههای آموزشی تغذیه سالم ، توزیع شیر غنی شده ،توزیع قرص آهن و جشنواره تغذیه سالم از جمله برنامه هایی است که برای فرهنگ سازی تغذیه سالم اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار