برگزاری همایش مهر حسینی ویژه مدیران متوسطه منطقه تبادکان

همایش مدیران آموزش و پرورش منطقه تبادکان با محوریت شروع سال تحصیلی وبا شعار مهر حسینی باحضورمعاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیرآموزش وپرورش منطقه تبادکان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رضا صابری معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش مهر حسینی مدیران متوسطه منطقه تبادکان گفت:در آموزش و پرورش هیچ تغییری حاصل نخواهد شد مگر به همت و اراده مدیران مدارس و اجرای اصول چهار گانه در راستای سند تحول بنیادین

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مصادف شدن بازگشایی مدارس با ایام ماه محرم و داشتن مهر حسینی و شعار سال تحصیلی جدید استان خراسان رضوی با عنوان (( تحقق کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری )) بیان داشت : این امر مستلزم انجام کار و فعالیت فرهنگی مضاعفی را مطلبد که مدیران مدارس باید باید این نکته را بعنوان یک مهم مد نظر داشته باشند .

دکتر صابری با تاکید بر استفاده مدیران ازچهار اصل تغییر، مشارکت، ارتباط و انضباط افزود: مدیری میتواند تغییر ایجاد کند که نگاه و بینش خودش را تغییر دهد و نمی توان انتظار داشت با روش های قدیمی دانش آموزان را برای آینده تربیت کرد .

وی در خصوص اصل دوم، مشارکت اظهار کرد: این اشتباه که فقط آموزش و پرورش با تکیه بر توانایی های خود بتواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد اشتباه است و باید بتوان اصل مشارکت را با اولیا و تمامی ظرفیت ها برون سازمانی محقق ساخت و این از وظایف مدیران است.

وی مدیریت در آموزش و پرورش را از حساس ترین و دقیق ترین مدیریت جامعه دانست و افزود:ما در آموزش و پرورش با سرنوشت انسان ها سروکار داریم و نتیجه آن سالها بعد مشخص می شود و باید در این حضوره با دقت عمل شود تا با تکریم و کرامت بتوانیم اصل ارتباط را در آموزشگاه و در بین دانش آموزان پیاده کنیم و اگر بتوانیم اصل انضباط را در مدرسه نهادینه سازیم میتوانیم بر خیلی از موانع فائق آییم .

صابری با اشاره به اینکه دانش آموزان ما فاقد مهارت هستند بیان داشت: دانش آموزان ما نیاز به کسب مهارت و هنر دارند تا بتوانند در جامعه و اقتصاد خانواده خود نقش آفرین باشند و با توجه به نقش بسیار تعیین کننده ی مدیریت در مدارس می توان معضل هدایت تحصیلی و حضور دانش آموزان را در رشته های مهارتی برطرف نمود.

علی ابری اول مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان در جمع مدیران متوسطه منطقه با تاکید بر بازگشایی مطلوب مدارس با محوریت مهر حسینی انجام امور فرهنگی و هنری را در جهت تعمیق فرهنگ عاشورا در بین دانش آموزان را توصیه نمود .

علی ابری اول افزود: نظام اموزش و پرورش اهدافی دارد که برای پیاده سازی آن مدیران و معلمانی تمام ساحتی میخواهد که پای کار باشند و در این صورت است که اهداف چشم انداز سند تحول بنیادین محقق خواهد شد.

وی بیان داشت:نظام تعلیم و تربیت ما دنبال این است که حیات طیبه داشته باشد و برای رسیدن به آن مدیران و معلمین نقش مهمی بر عهده دارند و اگر به ایران و نظام مقدس جمهوری علاقه مند هستند باید تربیت دینی و اخلاقی را در مدرسه گسترش داده و در این خصوص با رفتار دینی و فاخر اسلامی الگوی دانش آموزان باشند.

وی ضمن تاکید بر نقش آفرینی مدیران در مدارس خواستار اجرای شش ساحت تعلیم و تربیت شد و اظهار کرد: مدیران ما باید به اندازه ای اطلاعات داشته باشند تا بتوانند در زمینه های، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، حس هنری وساحت زیبایی شناختی و تربیت اقتصادی، تربیت علمی و فناوری و تخصص داشتن درعلوم فناوری حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی اعلام داشت در سال تحصیلی جدید بیش یک میلیون 200 هزار دانش آموز در استان در اول مهرحسینی به سر کلاس های درس خواهد رفت که سهم آموزش وپرورش منطقه تبادکان از این رقم 120 هزار دانش آموز خواهد بود .

گفتنی است در این همایش از خدمات ارزنده طاهره میزانی کارشناس سابق گروه های متوسطه منطقه تجلیل بعمل آمد و هریک از معاونین اداره ، گزارش عملکرد ، انتظارات و خواسته های خود را در قالب پروژه مهر با مدیران مدارس بازگو نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار