نوید ادهم اعلام کرد:

زمین گیر شدن آموزش و پرورش با مشکلات بیرونی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سایه مشکلات بیرونی آموزش و پرورش را زمین گیر کرده است.

کد مطلب: ۶۶۴۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ مهدی نویدادهم در برنامه پرسشگر در مورد چالش ها در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به ضعفهای موجود دستاوردهای خوبی داشتیم.

وی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی چنین تعبیرهایی برای آموزش و پرورش مناسب نیست چرا که معلمان زحمات بسیاری را متقبل می شوند علاوه بر این مسئله وزرای مختلف آموزش و پرورش تلاش های بسیاری برای توفیق این وزارتخانه داشتند اما مشکلات بیرونی بر مشکلات درونی سایه انداخته و این وزارتخانه را زمین گیر کرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حدود 720 منطقه آموزش و پرورش داریم و هر اداره کارکنانی دارد و در برخی مناطق تعداد دانش آموزان نیز یک نفر است. بنابراین باید چنین مسائلی با بهره گیری از دستگاه های بیرونی مورد ارزیابی قرار بگیرند. البته حدود 270 هزار نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش جذب شدند که شایستگی های لازم را برای کار معلمی نداشتند.

نوید ادهم، کوچک انگاری آموزش و پرورش را یکی از خطاهای استراتژیک مدیریت کشور دانست و گفت: علیرغم اهمیت آموزش و پرورش اما در عمل توجه چندانی به آن نمی شود و باید اصلاح نظام کشور را از این نهاد شروع کنیم.

وی به تصویب زیرنظام فضا و تجهیزات در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: این زیرنظام به سازمان نوسازی مدارس ابلاغ شده است.

وجود 43 هزار مدرسه با جمعیت دانش آموزی کمتر از 50 نفر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: 43 هزار مدرسه با جمعیت دانش آموزی کمتر از 50 نفر داریم که بر این اساس از دولت و خیرین می خواهیم تا مدارس و فضاهای آموزشی بزرگتری را درکشور ایجاد کنند که در این مسیر می توانند چندین خیر برای ساخت یک مدرسه با هم وارد عمل شوند.

وی در مورد وضعیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این دانشگاه مشکل هیات علمی برخی از اساتید وجود دارد که نیازمند کمک وزارت علوم برای رفع مشکل این افراد هستیم و اگر این همکاری انجام شود می توان نیروهای توانمندتری را در حوزه تربیت معلم به کار گرفت.

شرایط کنکور در مدارس کشور

نوید ادهم در مورد شرایط کنکور در مدارس کشور گفت: تا زمانیکه کنکور با چنین وضعیتی در کشور حکمفرماست سند تحول نمی تواند اجرایی شود. چرا که هنوز بسیاری از خانواده ها موفقیت در کنکور را ضروری می دانند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین برای مشکلات راه حل هایی دارد و مدیران ، معلمان و خانواده ها باید این مطالبه را از سند داشته باشند و اعتقاد دارم در کل نظام باید چندسالی خود را به سختی بیاندازیم و برای نسل آینده هزینه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار