مدیركل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

اهمیت سبک زندگی در تعیین مقدرات انسان

خبرگزاری پانا: مدیركل آموزش و پرورش فارس بر اهمیت سبک زندگی در تعیین مقدرات انسان تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد حسین روزی طلب در آیین تجلیل از خانواده دو تن ازشهدای فرهنگی كه در ایام دفاع مقدس در اداره كل آموزش و پرورش فارس شاغل بودند، گفت: شهادت یك حركت و جریان است كه از اول خلقت آدم به وجود آمده و تا آخرالزمان ادامه دارد.


وی اظهار داشت: مسئله شهادت یك مسئله اتفاقی یا بدون مقدمات و اثرات نیست واین مساله باعث حیات اجتماعات بشری و انسانی می شود.


روزی طلب با اشاره به فرازهایی از زیارت وارث و زیارت عاشورا، آن را تاییدی بر این نكته دانست كه حركت شهادت و شهادت طلبی تا هنگام ظهور منجی عالم بشریت و آخرالزمان ادامه دارد.


مدیركل آموزش و پرورش فارس با تاكید بر این آیه شریف قرآن كریم كه می فرماید انا لله و اناالیه راجعون، بیان داشت: بر همین اساس خداوند كمال مطلق است و وقتی بگوییم به سوی او حركت می كنیم یعنی ما بی نهایت هستیم و به سوی بی نهایت حركت می كنیم كه مصداق آن شهدا هستند كه پیشینه ای از عالم زر دارند.


روزی طلب افزود: شهادت حركتی عمیق و وسیع است كه ما ظاهر آن را می بینیم در صورتی كه این پرونده باز است و باز خواهد ماند و شهدا در آن دنیا هم در تلاشند تا مساله و جریان حق را به نتیجه برسانند.


وی با اشاره به آیات و احادیث موجود، ابراز داشت: مرگ مقدّر هر كسی است كه نحوه آن بستگی به روش و سبك زندگی انسانها و مسیری كه حركت می كنند دارد و به گفته رسول گرامی اسلام شهادت بهترین مردن است.


روزی طلب افزود: در حركت شهید نیت پاك مسئله مهمی است كه او آن را پیدا می كند، شهید بی حساب است و خداوند همه گناهان او را می بخشد.


مدیركل آموزش و پرورش فارس خطاب به همكاران خود در آموزش و پرورش ابراز داشت: برای برخوردار شدن از اجر شهدا، وظیفه داریم عبودیتی را كه خداوند و رسولش فرموده اند به جا آوریم و در شرایط فعلی رفتار و منشمان همانند شهدا بوده و جریان شهادت طلبی در وجودمان نفوذ پیدا كند.


روزی طلب گفت: اگر حركت ما در مسیر شهدا باشد و طلب شهادت داشته باشیم، به فرموده حضرت رسول اكرم (ص) خداوند ثواب آن را به ما خواهد داد ولو اینكه شهید نشویم.


وی در پایان پاكدامنی، حب آل محمد (ص)، مؤمن بودن در زمان مرگ، در انتظار امام عصر (عج) و شیعه واقعی بودن را از ویژگی های شهادت دانست.


به گزارش خبرنگار پانا، در این آیین از خانوداه های شهیدان صابر و خادمی با اهدا لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار