معاون تشکیلات سازمان دانش آموزی:

پرونده ها تکمیل شود،دیه دانش آموزان هرمزگانی را می پردازند

معاون تشکیلات و فعالیتهای سازمان دانش آموزی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در راه پرداخت دیه با جانباختگان سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی وجود ندارد گفت: به محض اینکه پرونده ها تکمیل شود دیه این عزیزان پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۶۶۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

اردشیر دهقان در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان این سانحه ناگوار، از همراهی و همکاری این خانواده ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: این ضایعه بسیار دردناک است و جامعه فرهنگیان داغدار اصلی این ضایعه هستند؛ جا دارد به خانواده های جانباختگان و مصدومان این حادثه تسلیت گفته و از آنها تشکر کنم.

وضعیت رسیدگی به خانواده ها

معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی کشور درباره رسیدگی به خانواده های محترم جان باختگان این سانحه ناگوار گفت: یک تیم 4 نفره متشکل از سازمان دانش آموزی مرکز ، سازمان دانش آموزی استان فارس، اداره کل آموزش و پرورش فارس و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در داراب و فارس تشکیل شده و تمام موارد مربوط به اسکان، تغذیه ، حمل و نقل داخلی، مسئله بیمه ای ، خرید لوازم پزشکی خارج از تعهد بیمارستان بیمه و به طور کلی تمام مایحتاج این مصدومان و خانواده های آنان و جانباختگان پیگیری می کند.

وی ادامه داد: ما خود را مدیون این عزیزان می دانیم باز هم جا دارد از صبر و تحمل خانواده های آنها تشکر کنم که واقعا در همه مسائل ما را یاری کردند .

مشکلی برای پرداخت دیه نیست

معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه پرداخت حق بیمه و غرامت به مصدومان و جان باختگان وجود ندارد گفت: روال کار در حال انجام شدن است. خانواده ها شکایت های لازم را تنظیم کرده اند و پرونده بیمه روال قانونی خود را طی می کند. اتوبوسی که این دانش آموزان را منتقل می کرد بیمه دانا داشت و مسئولان این بیمه گفته اند که هیچ مشکلی برای پرداخت غرامت و دیه وجود ندارد و هر چه سریعتر شرایط پرداخت این غرامت را پیگیری می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه این سانحه در ماه حرام رخ داد و با صحبتی که با دوستانمان در بیمه دانا داشتیم هیچ مشکلی در زمینه پرداخت خسارت بیمه وجود ندارد. همه چیز در مورد انتخاب ماشین ، پرداخت هزینه ها و بیمه ای کاملا مثبت و شفاف به اجرا در آمده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد .

همه پیگیر رفع مشکلات هستند

وی افزود: دادستانی داراب هم به دادستانی استان هرمزگان نیابت داده تا پرونده قضایی در این رابطه با شدت بیشتری روال خود را طی کند و دوری مسافت کار را کُند نکند.دادستانی با جدیت نسبت به تشکیل پرونده پزشکی و قانونی پیگیراست تا روند رسیدگی به این پرونده سریعتر شود .

وی ادامه داد: صبح امروز با آقای صادقی دادستان داراب صحبت کردم و وی تاکید کرد که در حال پیگیری پرونده مربوط به این سانحه است و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا هر چه زودتر این پرونده را تکمیل کند . به محض اینکه پرونده های این عزیزان تکمیل شود قول داده اند که به سرعت کارهای مربوط به پرداخت دیه انجام خواهد شد .

حضور دلگرم کننده مسئولان

معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی در مورد رسیدگی و دلجویی از خانواده های جانباختگان و مصدومان این حادثه گفت: چند تیم در این زمینه از سوی وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر تشکیل به منطقه اعزام شدند. آقایان بطحایی و فیض بلافاصله بعد از این سانحه در منطقه حضور پیدا کردند و از نزدیک پیگیر شرایط این دانش آموزان بودند که در نوع خود این رسیدگی عالی بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر در صحنه سانحه قوت قلبی برای خانواده این دانش آموزان عزیز بود گفت: دلجویی نمایندگان دولت و بدنه آموزش و پرورش از این عزیزان موجب تسلی دل این خانواده ها بود؛ ضمن آن که معاون وزیر به عنوان مسئول تیم پیگیری این ماجرا در تمام جلسات حضورداشت و همه چیز را بررسی می کرد و همچنین حضور آقای حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در رسیدگی به حال این مصدومان بسیار مثمرثمر و نقطه عطفی بود .

معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی گفت:همه چیز شرایط عادی را دنبال می کند. به عنوان نمایندگان سازمان دانش آموزی مرکز دوباره به شیراز باز گشته ایم تا از نزدیک پیگیر احوالات این دانش آموزان و خانواده ها باشیم .

تقدیر و تشکرها

معاون سازمان دانش آموزی از مردم خوب داراب، مقامات و مسئولان محلی، استان هرمزگان ، فرماندار ، دادستان ، بیمارستان و تیم پزشکی ، هلال احمر ، پلیس ، سپاه پاسدارن، نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش، استاندار فارس، استاندار هرمزگان، آقایان انصاری و مرادی نمایندگان بندرعباس و داراب و به طور کلی همه مسئولان و مقامات که در این حادثه ناگوار به کمک آمدند تا خدای ناکرده تعداد مصدومان و جانباختگان بیشتر نشود تشکر می کنم .

وی گفت: خوشبختانه فضای همدلی و صمیت بسیار خوبی وجود داشت و اگر حضور به موقع تیم پزشکی و امدادی بیمارستان نبود به طور قطع وضعیت جان باختگان و مصدومان فرق می کرد.

دهقان گفت: صمیمانه از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس آقایان آذری ، نظری و کلاری تشکر ویژه می کنم که با جدیت مسائل مربوط به اسکان ، پذیرایی و کارهای پزشکی این دانش آموزان و خانواده های آنها را انجام می دهند.

وی از خانواده های محترم و مردم شریف داراب تقدیر و تشکر ویژه کرد و گفت: تا خانواده های این عزیزان هرمزگانی به منطقه سانحه برسند آنها نقش خانواده های آنان را داشتند و این دانش آموزان را تنها نگذاشتند.

حضور به موقع سازمان دانش آموزی در صحنه سانحه

دهقان ادامه داد: سازمان دانش آموزی مرکز در ساعات اولیه این سانحه در صحنه حضور پیدا کرد و پیگیر کارهای این عزیزان بود. تشکیل جلسات شورای تامین شهرستان، برگزاری جلسات شورای تامین شهرستان و پشتیبانی از خانواده های آنها و رسیدگی به وضعیت خانواده های این عزیزان از جمله برخی کارهایی بود که توسط مسئولان سازمان دانش آموزی به اجرا رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار