قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با پانا:

وضعیت مصدومان حادثه رانندگی دانش آموزان هرمزگان رو به بهبود است

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 9 دانش آموز هرمزگانی مصدوم و مربی آنها در بیمارستان بستری هستند و شرایط درمانی آنها رو به بهبودی است.

کد مطلب: ۶۶۲۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
عبدالخالق کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس، گفت: از این 10 مصدوم 2 نفر در بیمارستان داراب بستری هستند که هر دو از بخش مراقبت های ویژه به بخش منتقل شده اند و عمل ارتوپدی و شکستگی مچ پا داشتند که رو به بهبودی هستند.
وی افزود: 2 مصدوم نیز در بیمارستان نمازی شیراز بستری هستند که یکی از آنها دچار آسیب نخاعی شده بود که خوشبختانه با عمل جراحی که امروز برای او انجام شد مهره های کمرش به کمک پزشکان و متخصصان ثابت شده و وضعیتش روبه بهبودی است.
وی تصریح کرد: در این حادثه هیچ یک از مصدومان دچار عارضه قطعی نخاع نبودند و تنها یک مورد آسیب نخاعی بود که امروز با عملی که انجام داد وضعیت روبه بهبودی دارد به طوری که پاهای او حس دارند و به زودی حرکت خواهد کرد.
وی ابراز داشت: بیمار دیگری که در نمازی بستری است مصدومی است که به دلیل آسیب دیدگی در ناحیه بازو، دچار قطع عضو دست شده است.
وی در خصوص 6 بیماری که در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند، اظهار داشت: یکی از مصدومان شکستگی استخوان های صورت را داشته که نیازمند عمل زیبایی است و بدلیل ورم شدید صورت عمل زیبایی او به تعویق افتاده است و 5 بیمار دیگر نیز شکستگی هایی داشته اند که اعمال جراحی مربوطه انجام شده و با تمام شدن پروسه درمان، ترخیص خواهند شد.
وی در خصوص زمان ترخیص این بیماران افزود: شرایط عمومی بیماران رو به بهبود است و هر کدام با توجه به پروسه درمانی خود به زودی از بیمارستانها مرخص می شوند.
وی ابراز داشت: تمامی هزینه های درمان این دانش آموزان رایگان است و حتی وسایل پزشکی و ارتوپدی مورد نیاز آنها نیز بیمه متقبل شده است.
به گزارش پانا، ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه صبح روز جمعه 10 شهریور ماه سال جاری خبر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اهل رودان (استان هرمزگان) حوالی قلعه بیابان بخش جنت شهرستان داراب به اطلاع اورژانس شهرستان رسید و نیروهای امداد سریع به محل حادثه اعزام شدند.
بر اثر این رویداد، متاسفانه شماری از دانش آموزان جان باخته و دیگر دانش آموزان که مجروح شده بودند، روانه بیمارستان شدند.
این اتوبوس حامل 42 دانش آموز بود که به همراه دو سرپرست برای شرکت در اردو عازم شیراز بودند که در حوالی قلعه بیابان داراب دچار حادثه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار