موفقیت سازمان دانش آموزی فارس در نخستین تجربه برگزاری اردوی ملی قطبی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: موفقیت سازمان دانش آموزی در برگزاری اردوی ملی قطبی حاصل همکاری و کار دسته جمعی است و سازمان دانش آموزی توانایی بسیاری در پیشبرد برنامه ها دارد.

کد مطلب: ۶۶۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد نظری در جمع روسای سازمان های دانش آموزی 59 منطقه استان فارس در شیراز، از موفقیت فارس در برگزاری نخستین اردوی کشوری یاد کرد و افزود: برگزاری این اردو و در این سطح کشوری در حالی به فارس اعلام شد که بسترهای مورد نیاز آماده نبود و تنها یک ماه فرصت بود تا تمام زیر ساخت های لازم و استاندارد های مورد نیاز یک اردوی ملی قطبی فراهم گردد.

وی ادامه داد: مدیریت سازمان دانش آموزی فارس با درایت و هوشمندی بسیار در ظرف این مدت کوتاه اردوگاه شهید آیت الله دستغیب را که تازه تحویل گرفته بود برای برگزاری اردو آماده کرد که خوشبختانه موفقیت خوبی در این میزبانی کسب کرد.

وی تصریح کرد: این درحالی بود که سایر اردوگاههای کشور که میزبان برگزاری این اردو بودند، سالها تجربه اردوی کشوری را داشتند در حالیکه این نخستین تجربه برای فارس بود.

در ادامه نظری از مهندس کلاری مدیر سازمان دانش آموزی فارس ، از طرف شورای معاونین آموزش و پرورش بابت کسب این موفقیت تشکر و قدر دانی کرد.

وی ابراز داشت: سازمان دانش آموزی توانایی بسیاری در پیشبرد برنامه ها دارد و ما به دنبال این هستیم تا جایگاهی برای این سازمان در شورای اداری شهرستان ها نیز تعریف کنیم تا شهر و استان نیز از ظرفیت و پتانسیل این سازمان به نحو مقتضی بهره مند گردند.

معاون پرورشی فارس تاکید کرد: باید از نگاه بخشی وجزیی خارج شویم و با یک نگاه کلان منجر به یک برون داد عالی که زمینه ساز پیشرفت و توسعه در کشور است، شویم.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس نیز با اشاره به موفقیت های این سازمان در برنامه های مختلف ابراز داشت: نخستین تجربه فارس در برگزاری اردوهای ملی قطبی در تابستان گذشته و کسب موفقیت در آن نشان از توانایی این استان در برگزاری برنامه های کشوری است.

وی ادامه داد: در اردوی ملی قطبی تشکیلات این سازمان که در مردادماه و به صورت 4 اردوی مربیان و اعضا به تفکیک دختر و پسر برگزار شد، ما میزبان 5 استان بودیم که خوشبختانه عملکرد مطلوبی از این بعد داشتیم.

کلاری افزود: تلاش و کار دسته جمعی لازمه هر نوع موفقیت است که ما در سازمان دانش آموزی خود به عنوان ترویج دهنده کارگروهی و تربیت اجتماعی باید الگوی سایر نهاد ها نیز باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های این سازمان افزود: ما سازمانی با یک تشکل دانش آموزی هستیم که فعالیت های بسیاری نیز در زمینه تربیت اجتماعی و ایجاد حس مسوولیت در بین دانش آموزان داریم.

وی لزوم برگزاری این گردهمایی برای مسوولان مناطق را یکدست سازی فعالیت ها در تمام مناطق عنوان کرد و ابراز داشت برنامه های پیش رو و فعالیت های این سازمان باید همواره با رویکرد خلاقانه انجام شود و از انجام کارهای تکراری و روتین بایستی پرهیز کرد.

وی از مسوولان مناطق خواست تا نگاه خود را در اجرای برنامه ها و فعالیت ها تغییر دهند و در راستای موثر بودن تربیت اجتماعی دانش آموزان خلاقیت و کمک به رشد همه جانبه دانش آموز را مد نظر قرار دهند.

در ادامه این نشست مسوولان مناطق مختلف نیز مسایل و مطالب خود را مطرح و برنامه های سال تحصیلی 96-97 را با هم مرور کردند.

روسای سازمانهای دانش آموزی 59 منطقه آموزش و پرورش فارس از روز سه شنبه 9 آبان ماه در اردوگاه شهید آیت الله دستغیب گردهم آمدند و این گردهمایی تا امروز پنج شنبه 11 آبان ماه ادامه د

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار