مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

حضور شهدای گمنام فضای دانشگاه را دگرگون کرده است

مدیرکل آموزش پرورش استان خراسان رضوی ددر مراسم کلنگ زنی پروژه ساخت یادمان شهیدان گمنام دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: کشور ایران استقلال و پیشرفت خود را مدیون خون شهدا است.

کد مطلب: ۶۶۰۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، علیرضا کاظمی در این مراسم با اشاره به این که اقدام دانشگاه فرهنگیان در راستای ارج نهادن به مقام شهدا بسیار ستودنی است گفت: اداره کل آموزش و پرورش آماده کمک مالی به مبلغ 50 میلیون تومان به منظور ساخت و احداث یادمان شهدا در دانشگاه فرهنگیان است.

وی با تاکید براین که کشور ایران استقلال و پیشرفت خود را مدیون خون شهدا است، اظهار کرد: باید با توسل به یاد شهدا و ادامه راه آنان در مسیر ولایت بمانیم و قدردان خون پاک شهدا باشیم. مزارشهدا مکانی برای تجدید بیعت دانشجومعلمان است.

سید حسین مجتبوی، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مراسم کلنگ زنی پروژه ساخت یادمان شهیدان گمنام دانشگاه فرهنگیان با گرامی داشت یاد و خاطره 81 شهید دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: کشور ایران مرهون گذشت ها و ایثار شهیدان است.

وی ادامه داد: با حرکت بنیادین امام خمینی (ره) تعالی و رشد فرهنگی را به جامعه هدیه داد.

مجتبوی عنوان کرد: در اسفند ماه سال 1394 طی هماهنگی های صورت گرفته با سازمان حفظ آثار شهدا پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان دفن شدند.

این مقام مسئول افزود: طی اعلام فراخوانی به طراحان و معماران سراسر کشور جهت طراحی یادمان شهدا اقدام شد که در این راستا اداره کل آموزش و پرورش قول مساعدت داد.

مجتبوی با اشاره به این که فاز نخست ساخت بخشی از بنا و فاز دوم آن محوطه سازی محیط است ظهار کرد: با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی میزبان هزاران دانشجو معلم در طی سال از سراسر کشور است ضرورت وجود چنین محیطی احساس شد.

وی ضمن اشاره به این که مزارشهدا مکانی برای تجدید بیعت دانشجومعلمان با آرمان های انقلاب است یادآور شد: با عنایت به تمایل فراوان دانشجومعلمان به حضور شهیدان گمنام در محوطه دانشگاه، مطمئن هستیم روح پاک شهدا یار و یاور انسان سازان آینده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار