رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:

بهبود زندگی هدف اصلی سواد آموزی است

معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی کردستان بهبود زندگی را هدف اصلی سواد آموزی عنوان کرد و گفت : خواندن و نوشتن ابزار و وسیله ای برای تجربه زندگی بهتر است .

کد مطلب: ۶۵۹۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،علی باقر زاده ییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در دومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت : با تدبیر دولت یازدهم ، حمایت بی دریغ رییس جمهور محترم و معاون اول ریاست جمهوری تا کنون 6 جلسه در سطح ملی برای حمایت از سواد آموزی برگزار شده است .

وی با بیان اینکه در سطح استانها نیز 330 نشست و در سطح شهرستانها و مناطق کشور 5900 جلسه برای پیگیری برنامه های سواد آموزی در قالب شورای پشتیبانی برگزار شده است، ماحصل این نشست و هم اندیشی ها را رشد 85/2 درصدی شاخص سواد آموزی در سطح کشور عنوان کرد .

باقر زاده با اشاره به اینکه از سال 85 تا سال 90 رشد سواد در سطح کشور تنها 2 دهم درصد بوده است، گفت : از سال 91 تا سال 95 میزان رشد شاخص سواد 85/2 درصد بوده است که 14 برابر رشد را نسبت به قبل نشان می دهد و در این مدت از افراد بی سواد کشور یک میلیون و 500 هزار نفر کاسته شده است که در 15 سال گذشته بی سابقه است.

وی به توجه دنیا به بی سوادی به عنوان یک معضل پرداخت و با بیان اینکه کشورها برای ریشه کنی بی سوادی ظرفیت های مختلف را بکار گرفته اند تصریح کرد : بی سوادی یک معضل ملی است و برای ریشه کنی آن به عزم ملی نیاز است.

باقرزاده در ادامه به ابعاد سواد پرداخت و سواد اقتصادی ، سلامت و سیاسی را از ابعاد مختلف سواد نام برد و اظهار داشت : اگر سواد خواندن و نوشتن اتفاق نیفتد احتمال موفقیت در ابعاد دیگر نیز مشکل است .

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور به رویکردهای نهضت سواد آموزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه حداکثر انعطاف اولین رویکرد سواد آموزی است، گفت : بر همین اساس هر کس در هر شرایط و مکانی می تواند متناسب با وضعیت خود نسبت به کسب سواد اقدام کند.

وی حداکثر مشارکت و سودمندی را از رویکردهای دیگر نهضت سواد آموزی اعلام کرد و گفت بر خلاف دانش آموزان ، بزرگسالان باید همان روز فایده یادگرفتن را بدانند .

علی باقر زاده با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای ارائه برنامه جدید در حوزه سواد آموزی گفت : در اجرای فرامین مقام معظم رهبری از سال 90 دوازه تغییر را در پیش گرفتیم که جلب مشارکت بخش غیر دولتی یکی از این تغییرات بود .

معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در پایان این نشست از حمایت های استاندار محترم ، معاونین استاندار و اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در پیگیری برنامه های حوزه تشکر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار