پرداخت 10هزارمیلیارد ریال تسهیلات تولیدی وخدماتی درگیلان تا پایان سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان از پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای رونق تولید و صادرات در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۹۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، محمدحسین اصغریان در چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع سرمایه گذاری آستارا در دهکده گردشگری حیران گفت: علاوه بر تسهیلات تولیدی و خدماتی، سه هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به منظور اشتغال روستائیان در قالب طرح های کارآفرینی و مشاغل خانگی تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری در حوزه های تولیدی، خدماتی و اشتغال روستائیان در گیلان، 950 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، اضافه کرد: در هفته دولت امسال با بهره برداری از یک هزار و 176 طرح با بیش از یک هزار و 224 میلیارد تومان اعتبار، زمینه اشتغال یک هزار نفر فراهم می شود.
اصغریان با بیان اینکه توسعه آستارا در 2 حوزه گردشگری و تجاری معنا می یابد، اظهار کرد: فعال شدن شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند به رونق صادرات و توسعه این شهرستان کمک کند و ظرفیت های مرز زمینی و دریایی آستارا فراهم است.
اصغریان خواستار تشکیل اتحادیه های تولیدی و خدماتی در این شهرستان شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات حوزه تولید و خدمات را می توان با اتحادیه ها پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری به شش واحد در شهرک صنعتی آستارا 86 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، گفت: در پرداخت تسهیلات در برخی مواقع با مشکلاتی مواجه هستیم و امیدواریم با هدف رونق چرخه تولید و اشتغال برطرف شود.
بهمن علیزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این جلسه گفت: امسال حدود 80 نفر از متقاضیان مشاغل کشاورزی به بانک های عامل معرفی شده اند و تا پایان سال 180 میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز گفت: دولت در چهار سال گذشته، قفل های اقتصاد را با کلید تدبیر و امید باز کرد و امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت های داخلی، بسترهای توسعه را در این شهرستان فراهم کنیم.
وی افزود: شناسایی موانع سرمایه گذاری در اقتصاد در دستور کار دستگاه های اجرایی است و با تعامل و مدیریت مبتنی بر ابتکار و دانش روز، می توان موانع را برطرف کرد.
فرماندار آستارا تصریح کرد: افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارند ولی با بی اطلاعی از قوانین، از آن منصرف می شوند و باید مسیر درست را برای آنان ترسیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار