وزير آموزش وپرورش:

شيوه مديريت در آموزش وپرورش بايد تغيير كند

وزير آموزش وپرورش با بيان اينكه، رأي بالاي نمايندگان مجلس به آموزش وپرورش ، وظيفه فرهنگيان را سنگين تر مي كند، گفت: در چهارسال آينده بر تغيير شيوه مديريت ها در آموزش وپرورش ، تمركز خواهيم كرد.

کد مطلب: ۶۵۹۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا ، صبح امروز سيدمحمدبطحايي در نشست مشترك اعضاي شوراي معاونين و مديران كل آموزش و پرورش استان ها در ساختمان شهيد رجايي ، با تبريك ايام مبارك ماه ذي الحجه، هفته دولت و همچنين گرامي داشت ياد وخاطره شهدا به ويژه شهيدان رجايي و باهنر، اظهار كرد: از جناب آقاي دكتر روحاني تقدير و تشكر مي نمايم به جمعيت يك ميليوني آموزش وپرورش اعتماد كردند و وزير اين وزارتخانه را از ميان آن ها، انتخاب کردند.
وي افزود: اين اعتماد مجلس به شخص نبود، بلكه به جامعه فرهنگيان بود و اين امر ناشي از حاكميتي است كه آموزش وپرورش در مديريت و اداره كشور دارد.
بطحايي گفت: رأي بالاي نمايندگان، اميد ما را به ادامه مسير تعليم و تربيت افزايش داد، از طرف ديگر، وظيفه ما سنگين تر شد، زيرا بايد مطالبات جامعه را بيش از پيش پاسخ گو باشيم.
وزير آموزش وپرورش ادامه داد: با الطاف الهي و مدد ائمه معصومين (ع) و تلاش همه همكاران و با تمركز بر اولويت ها، اميدواريم بتوانيم بار سنگين تعليم و تربيت را به سرمنزل مقصود برسانيم.
وي برنامه هاي ارائه شده آموزش وپرورش در دولت دوازدهم به مجلس شوراي اسلامي را براساس سند تحول بنيادين دانست وافزود: اين برنامه ها متناظر بر دو بعد است ، بخش اول آن، تحول در برنامه هاي آموزشي و پرورشي است، هرچند اين تحول در حال انجام است ، اما بايد با شتاب بيشتري صورت گيرد و با نيازهاي روز جامعه انطباق داشته باشد. بخش دوم تغيير روش و نحوه مديريت در آموزش وپرورش است، زيرا روش فعلي مديريت در آموزش وپرورش قادر به ادامه حيات نيست و تغيير در آن، اجتناب ناپذير است ، البته تمركز زدايي شعار همه دولت ها بوده است و بايد خروجي آن مناسب باشد.
بطحايي ادامه داد: مهارت آموزي دانش آموزان موضوعي است كه همواره موردتأكيد رهبر معظم انقلاب بوده است، و سخنان اخير رئيس جمهور نيز به آن اشاره شده است، هدف از آموزش مهارت ها، تربيت دانش آموزان براي داشتن زندگي و توانايي حل مشكلات است ، بنابراين محتواي آموزشي بايد به گونه اي تغيير كند كه خروجي آن، هدف مذكور را تأمين کند.
وي با اشاره به ديدار اعضاي دولت دوازدهم، رهبر معظم انقلاب اسلامي در هفته دولت، تصريح كرد: باتوجه به بيانات رهبر انقلاب كه فرمودند، آسيب شناسي خوب صورت مي گيرد و راه حل هاي خوبي نيز ارائه مي شود، اما مراحل اجرايي با مشكل مواجه است، در اين دولت تلاش خواهيم كرد، با تغيير ساختار مراكز تصميم گيري وتصميم سازي ها ، زيرساخت هاي اجراي راهكارها را بيش از پيش فراهم كنيم.
بطحايي با اشاره به اجتناب ازعملكرد هيجاني ، يادآور شد: در ابتداي هر سال ، چند برنامه اولويت دار را مشخص مي كنيم و در طول سال آن را به سرانجام مي رسانيم.
وي افزود: استان ها تلاش كنند مهرماه پرشور و اميدي داشته باشيم و اين اميد به جامعه نيز منتقل شود.
وزير آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: به لطف الهي، علي رغم چالش هاي موجود در منطقه، از ايران به عنوان كشوري كه داراي آينده روشني است ، ياد مي شود و اين امر مي طلبدتا با تلاشي مضاعف، سرفصلي نو در كشور مطرح كنيم.
وي بر تعامل با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، تأكيد و تصريح كرد: براي پيشبرد بهتر امور بايد با مجلس تعامل داشته باشيم ، در استان ها نيز بايد با همدلي و همفكري با نمايندگان مجلس با قدرت بيشتري مسائل آموزش وپرورش حل و فصل شود.
بطحايي حمايت هاي رهبر معظم انقلاب از آموزش وپرورش را پشتوانه بزرگي براي رفع مشكلات اين وزارتخانه دانست و خاطرنشان كرد: در جلساتي كه در محضر ايشان بوديم، تأكيدشان بر رفع چالش هاي آموزش وپرورش بود.
وزير آموزش وپرورش در پايان با تأكيد بر نقش روابط عمومي و استفاده از ظرفيت رسانه ها و انتصاب جديد در اين حوزه، از خدمات عليرضا جدايي رئيس پيشين مركز اطلاع رساني و روابط عمومي تشكر كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار