مدیرعامل فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

رفع قوانین مزاحم در تجارت الکترونیک کمک دولت در شکل گیری استارت آپ ها

مدیرعامل فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش گفت: تسهیل قوانین مزاحم در تجارت الکترونیک و رفع محدودیت های ان می تواند مهمترین کمک دولت در بخش ایجاد زیرساخت برای کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری باشد.

کد مطلب: ۶۵۷۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

امیر خسرو فخریان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که فروشگاههای زنجیره ای در تلفیق فناوری در بخش تولید و توزیع استارت آپ ها چگونه می توانند شگل گیرند ،گفت :این کسب و کارها به راحتی می توانند شکل بگیرند اما در بخش صنعت خرده فروشی که حجم کالا زیاد و مبلغ ان پایین است ،صرفه اقتصادی چندانی ندارد.
وی افزود:این سیستم در شرایطی قابل شکل گیری است که چندین واحد فروشگاهی با هم و در هماهنگی با یک سامانه با توجه به سفارش اینترنتی ارایه شده کالاها را عرضه کنند.
حذف واسطه ها قیمت تمام شده کالا را کاهش می دهد
وی با بیان اینکه سامانه و اپلیکشن توزیع اینترنتی کالاها بر روی گوشی های هوشمند قابل نصب است و کار پیچیده ای نیست ،عنوان کرد: با تکمیل سامانه هایی که در بخش حمل و نقل قابل شکل گیری است توزیع اینترنتی کالاهای مصرفی خانوار در درب منازل یا ادارات و محیط های کاری نیز به راحتی قابل انجام است.
مدیر عامل فروشگاههای زنجیره ای رفاه عنوان کرد:در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان سایتهایی مانند آمازون وارد عرصه شده و ضمن حذف واسطه ها در نظام توزیع به چرخه مناسب تر کالا در بخش عرضه کمک کرده اند.
فخریان در پاسخ به این پرسش که اگر همگام با تحولاتی که در عرصه تولید و توزیع در جهان متناسب با تکنولوژی و فن آوری روز جهان صورت می گیرد حرکت نکنیم به چه مسیری هدایت می شویم ، عنوان کرد:این شرایط به طور قطع متناسب با خواست و نیاز مردم متفاوت خواهد بود به طور مثال در انگلیس تاکسی هایی مانند اسنپ با اقبال مردمی مواجه نشده است ویک سری باورهای سنتی مانع شکل گیری ان شده که به نظر می رسد نیاز به کار فرهنگی دارد .
وی ادامه داد:از انجا که جمعیت کشور جوان بوده و سرانه مصرف اینترنت در ایران بالاست به نظر می رسد تمامی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری بتواند از رونق لازم برخوردار شود.
توزیع اینترنتی کالا در دستور کار
وی با اشاره به شکل گیری فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاههای زنجیره ای ، عنوان کرد:یکی از برنامه های در دست انجام فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش توزیع اینترنتی خواهد بود.
فخریان با اشاره به اینکه برخی از شرکتهای نو پا در کشور وجود دارند که در تلاش هستند تا با توزیع اینترنتی کالا به حذف واسطه ها کمک کنند ،خاطر نشان کرد :چند شرکت سوپر مارکتی اینترنتی در حال حاضر شکل گرفته و مشغول فعالیت هستند.
فخریان در پاسخ به این پرسش که کمک دولت در بخش ایجاد زیرساخت برای کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری چه می تواند باشد ،عنوان کرد:تسهیل قوانین مزاحم در تجارت الکترونیک و رفع محدودیت های ان می تواند مهمترین کمک دولت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار