انتقاد یک نماینده از نحوه تقسیم وقت مخالفین و موافقین وزرای پیشنهادی

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی از نحوه تقسیم وقت نمایندگان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی انتقاد کرد.

کد مطلب: ۶۵۵۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، عبدالحمید خدری در جلسه علنی بعدازظهر امروز مجلس در تذکری مستند به ماده 206 آیین‌نامه داخلی خطاب به رییس مجلس، اظهار کرد: شما پیش از این گفتید اگر در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نماینده‌ مخالف سخنرانی نکرد نمی‌توانیم حق موافق را تضییع کنیم. فرض ما این است که قانونگذار حکیم است. در آیین‌نامه داخلی مجلس هم هر جا صحبت از موافق و مخالف شده، مخالف مقدم بوده به این معنا که اگر مخالف حرف زد برای موافق حق ایجاد می‌شود وگرنه حقی ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: همچنین در آیین‌نامه آمده هر یک از نمایندگان حق دارند تمام یا قسمتی از وقت خود را در اختیار نمایندگان دیگر قرار دهند. در این صورت تمام حقوق نماینده اول به نماینده دیگر واگذار می‌شود بنابراین اگر نماینده‌ای تمام وقت خود را به نماینده دیگری داد او می‌تواند قسمتی از وقت خود را به دیگری بدهد که متاسفانه رییس مجلس این را نپذیرفت.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: موافقین و مخالفین وزرا دو شأن مستقل از هم دارند و این مخالفت و موافقت مربوط به یک وزیر است که می‌تواند جهات مختلف را پوشش دهد. آنچه در آیین‌نامه صراحت دارد مربوط به طرح‌ها و لوایح است که اگر مخالفی نبود موافق هم حرف نمی‌زند.

وی همچنین گفت: نظر من این است که یک نماینده می‌تواند تمام یا قسمتی از وقت خود را به دیگری بدهد اما اگر نماینده بعدی هم بخواهد همین کار را بکند تسلسل ایجاد می‌شود که امکان‌پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار