جاسمی: بطحایی از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند
مجلس در ابتدای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را شروع کرده است.
به گزارش پانا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از تاثیرگذارترین وزارتخانههای کشور است، به چالشهای این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت رای اعتماد از مجلس باید از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند.
سیدقاسم جاسمی اظهار کرد: واقعیت این است که در رابطه با رفع مشکلات منطقهای و ملی با تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی صحبت کرده و حتی در موافقت با وزرای پیشنهادی کشور، اقتصاد، اطلاعات و دفاع نیز ثبتنام کردهام اما در این زمان در جایگاه مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم میدانم که نکات مهمی را مطرح کنم.
وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در کشور ما در طول چند سال گذشته و در زمان وزارت آقایان فانی و دانش آشتیانی اتفاق افتاد ذهن اکثر نمایندگان و مدیران آزرده خاطر شده است البته وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وزارتخانههای کشور از نظر کمی و کیفی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان سند مادر برای سیاستگذاری و برنامهریزی در آموزش و پرورش است که به تایید رهبری هم رسیده است اما اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیرساختهایی است که متاسفانه بدون توجه به آنها آغاز شده و آسیبهای جدی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.
نماینده مردم کرمانشاه افزود: یکی دیگر از مشکلات اجرای سند تحول بنیادین، عدم گفتمانسازی برای آن بوده که این مساله نیازمند همراهی و همفکری همه دستگاههاست که حتی میتوان از ظرفیت رسانه ملی هم حداکثر استفاده را برد ولی متاسفانه این گفتمانسازی انجام نشده است و مردم اطلاع دقیقی ندارند.
جاسمی با بیان اینکه امروز فارغالتحصیلان قدرت خلاقیت و کارآفرینی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار را ندارند، گفت: امیدواریم در وزارت آموزش و پرورش تحولات اساسی هر چه سریعتر انجام شود و اگر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم رای داد ایشان از ظرفیت و پتانسیل این وزارتخانه استفاده کند و توقع میرود که بستری را فراهم نماید تا معلمان و دانشآموزان با آرامش به جایگاه واقعی خود برسند.
ارسال دیدگاه