قدیمیترین روزنامه نگار گیلان در هفته خبرنگار درگذشت

محمّد جوادی یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگارهای گیلان در هفته خبرنگار بدرود حیات گفت.

کد مطلب: ۶۵۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،جوادی سال 1300 در شهر خمام دیده به جهان گشود. وی در سال 1331 با همکاری «حاج سید محمد تیاب»، حاج محمدعلی انشایی، حاج حسن حجتی و ابراهیم فخرایی اقدام به انتشار روزنامه «طالب حق» در شهر رشت کرد.
این روزنامه یک ضمیمه به نام «ماهنامه راه حق» داشت که ماهنامه‌ای پرمحتوا، مذهبی و مبارز بود که توسط حجت الاسلام شیخ حسن حجتی، واعظ معروف گیلان از خرداد 1336 منتشر می شد.
این ماهنامه با همکاری حجت الاسلام اشراقی، حاج سراج انصاری، حاج محمدعلی انشایی، حاج میرزا ابوالحسن فقیهی و… منتشر می‌شد. بعد از انقلاب اسلامی نیز این نشریه به صورت هفتگی به مدیرمسئولی محمّد جوادی منتشر شد.
این روزنامه نگار قدیمی گیلان پس از سالها تلاش در عرصه رسانه ، روز شنبه ٢١ مرداد در سن نود و شش سالگی دارفانی را وداع گفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پیامی، درگذشت «محمد جوادی»، یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران استان را به خانواده وی و جامعه رسانه ای استان تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:در آوردگاه حق و باطل، بار دیگر روایتگری صادق از این عرصه، آسمانی شد. چهار صباح بیشتر از روز خبرنگار را پشت سر نگذاردیم که خبر ناگوار درگذشت حاج «محمد جوادی» پیشکسوت عرصه خبر و یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران گیلان، کام فعالان عرصه رسانه استان را تلخ کرد. روزنامه‌نگاری پرتلاش که عمری در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به هموطنان خود تلاش نمود و سال‌ها باید بگذرد تا همانندی چون او به منصه ظهور برسد.
ضمن اعلام همدردی با بازماندگان زنده یاد جوادی، بدین وسیله فقدان این استاد گرانقدر پیشکسوت مطبوعات گیلان را به اصحاب رسانه استان تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان صبر و شکیبایی و طول عمر با عزت مسألت می نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار