اکو موزه دریای خزر در آستارا برپا شد

اکو موزه یک روزه دریای خزر با هدف معرفی ظرفیت های این دریا و خطرات آلودگی آن با همکاری فعالان محیط زیست استان گیلان و فرمانداری آستارا در ساحل این شهرستان دایر شد.

کد مطلب: ۶۵۲۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،نسیم طواف زاده مدیر عامل یکی از موسسه های مردم نهاد زیست محیطی استان گیلان روز جمعه در حاشیه افتتاح این اکو موزه در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا گفت: شهروندان آستارا و گردشگران در این اکو موزه با استفاده از تصاویر با آلودگی های زیست محیطی دریای خزر آشنا می شوند.
وی با اشاره به اینکه جایگاه های دفن زباله در حاشیه ساحل ها از مهم ترین منابع آلوده کننده این دریاست، افزود: آستارا و بسیاری از شهرستان های ساحلی خزر از نبود محل دفن زباله بهداشتی رنج می برند و زباله ها در حاشیه ساحل ها دفن و شیرابه آنها وارد دریا و چرخه مصرف انسان ها می شود.
طواف زاده با اشاره به اینکه بیشترین آلودگی دریای خزر در ساحل ها اتفاق می افتد، اضافه کرد: ساحل های دریای خزر در ایران به خاطر برخورداری از موقعیت خاص، میزبان حجم زیاد آلودگی های نفتی چهار کشور حاشیه خزر است و این امر تهدیدی برای این دریا محسوب می شود.
طواف زاده ادامه داد: فک خزر به عنوان تنها پستاندار این دریا در معرض انقراض قرار دارد و متولیان امر در حوزه محیط زیست و دریا باید نسبت به این امر حساس باشند.
وی تصریح کرد: فعالیت های انسانی بیش از حد و بهره برداری های اقتصادی پرشتاب و کم ملاحظه، موجب تخریب اکوسیستم های طبیعی، آلودگی محیط زیست و کاهش کیفیت آب خزر شده است.
21 مردادماه، روز دریای خزر است و این دریا با وسعت 600 هزار و 384 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه جهان است و طول پیرامون آن به هفت هزار کیلومتر می رسد و از نظر تنوع زیستی، بسیار غنی است و برای حدود 15 میلیون سکنه حاشیه خود، هزاران فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار