مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان همیار، بازوی کمکی مشاوران درمدارس هستند

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: 30هزارهمیار مشاور درمدارس سراسرکشور فعالیت می کنند که پس از این دوره آموزشی به عنوان بازوی کمکی مشاوران درمدارس فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۶۵۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

مسعود شکوهی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان افزود: هم اکنون ۳۰ هزار همیار مشاور در مدارس سراسر کشور فعالیت می کنند و ۴۰ هزار نفر هم برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ هدف گزاری شده است.

شکوهی ضمن اشاره به وظایف همیاران مشاور و تاثیر حضور آنها در مدارس اظهار کرد: ایجاد فضای شاداب و ارتباط مناسب با دانش آموزان از وظایف همیاران مشاور است .

وی گفت: همیارمشاور پل ارتباطی دانش آموزان با مشاوران مدارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: دراین اردوی آموزشی ،60 دانش آموزمنتخب استانها ی قطب چهار کشور شرکت دارند.

حسن آقا یوسفی افزود: امسال 30 هزاردانش آموز همیار مشاور فعال داریم و 40هزار نفرهم برای سال تحصیلی 97-96 هدف گزاری شده است .

یوسفی گفت: دانش آموزان استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و همدان در این اردوی دو روزه از کارگاه های آموزشی مهارتهای برقراری ارتباط، کنترل خشم، پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر تصمیم گیری بهرمند می شوند.

وی افزود: 360مشاور درمدارس متوسطه استان فعالیت می کنند وهزارو134دانش آموزهمیار مشاور درسطح استان سازماندهی شده است وهم اکنون 263آموزشگاه مجری طرح همیار مشاور و187مجری طرح در سطح مدارس فعال است .

اردوی آموزشی طرح "همیار مشاور دانش آموزان " دختر دوره متوسطه اول، قطب چهار کشور به میزبانی همدان در حال برگزاری است .

(زهره ملکی)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار