امروز بهارستان میزبان دوازدهمین تحلیف/ روحانی سوگند یاد می کند

مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری ایران عصر امروز در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۵۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری پانا، تحلیف حکم ریاست جمهوری پس از مراسم تنفیذ و با حضور رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان انجام می‌ شود.

در این مراسم، رئیس جمهوری منتخب طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌ هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

مراسم تحلیف امروز از ساعت 17 تا ساعت 20 در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار و به صورت زنده از شبکه یک سیما نیز پخش می شود.

رهبر معظم انقلاب صبح پنجشنبه در مراسمی حکم رییس دولت دوازدهم را با حضور مقامات لشکری و کشوری به حجت الاسلام حسن روحانی تنفیذ کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری تاکید کردند: «پرداختن به مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان اولویت اصلی، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت ها و دولت ها» و «ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان» سه جهت گیری اصلی است که باید به‌طور همزمان در دستور کار دولت باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی نیز در این مراسم، «ریشه‌کنی فقر و فساد»، «مهار تورم»، «رشد اقتصادی»، «سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی» و «دستیابی به بازار منطقه و جهان» را جزو حقوق مردم دانست و افزود: «رشد فضای آزاد و معنوی»، «دسترسی آسان به اطلاعات»، «برابری در برابر قانون»، «داشتن آینده‌ای مطمئن»، «اظهار نظر و گفتگو»، و «در جریان امور کشور قرار گرفتن»، نیز از حقوق مردم است.

روحانی امروز با حضور در صحن علنی مجلس مراسم تحلیف را به جا می‌آورد و سپس طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، 2 هفته از زمان برگزاری مراسم تحلیف برای معرفی اعضای کابینه پیشنهادی‌اش به مجلس مهلت خواهد داشت.

هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند .

در این مراسم 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی - پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند .

پلیس برای این مراسم در پایتخت تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته است. از جمله اینکه با وجود تعطیلی شهر تهران پلیس اعلام کرده که طرح ترافیک و زوج و فرد برقرار است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مردم خواسته که از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار