معاون پرورشی و فرهنگی اردبیل اعلام کرد؛

تکمیل 43 نمازخانه نیمه تمام در مدارس استان اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل گفت: 43 نمازخانه نیمه تمام در مدارس نواحی و مناطق استان تکمیل خواهد شد.

کد مطلب: ۶۴۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مصطفی کافی در جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر کشور،‌ اظهار داشت: در این دوره از مسابقات از هراستان 15 نفر دانش آموز به همراه 2 نفر سرپرست شرکت کرده بودند و 56 نفر از داوران مطرح کشوری قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند.

کافی با بیان اینکه این دوره از مسابقات زمینه شناخت پتانسیل مدیریتی و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و اقتصادی استان را موجب شد، تصریح کرد: 20 مکان اجرا در این مسابقات از جمله نقاط قوتی بود که در نوع خود بینظیر می باشد.

وی در بیان ابتکارات استان در این مسابقات به سامانه تحت وب در پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: 14 غرفه نمایشگاه فرهنگی تحت عنوان توانمندیهای استان اردبیل در محوطه اجرای مسابقات دایر بود و در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با بیان اینکه قبل از شروع مسابقات 78 جلسه توجیهی در استان برگزار شده بود، اظهار داشت: این دوره از مسابقات با دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه برای دختران و پسران شرکت کننده بصورت مجزا برگزار شد.

مصطفی کافی با اشاره به اینکه توجه به فعالیت هایی فرهنگی و پرورشی کاهش آسیب های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت، خاطر نشان ساخت: توجه به قرآن و توسعه مراکز دینی و فرهنگی از جمله دارالقرآن در مناطق و نواحی از جمله این فعالیت ها می باشد.

کافی با عنوان اینکه 9 دارالقرآن در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: توسعه این مکان ها جزو برنامه های محوری در استان می باشد.

وی همچنین به همکاری با معاونت آموزش ابتدایی در برگزاری برنامه هایی همچون آموزش عملی نماز،‌آموزش احکام،‌ حفظ موضوعی قرآن کریم و ....اشاره کرد و گفت: گسترش فرهنگ قرآنی و نماز در بین دانش آموزان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در ادامه عنوان کرد: از 6 نفر راه یافته به جشنواره الگوهای برتر تدریس کشوری 5 نفر از این همکاران جزو نفرات اول تا سوم قرار گرفتند و نیز یکی از این همکاران اعزامی به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار