در گفت و گو با پانا؛

نماینده تهران: تغییر کلان کابینه، شیوه احمدی نژاد است نه روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر یک باره کابینه هیچ گاه باب نبوده است و تنها آقای احمدی نژاد بود که با این روش کابینه دوره دوم خود را تشکیل داد. اما به نظر می رسد امروز برخی رسانه ها توقع اجرای شیوه احمدی نژاد را دارند.

کد مطلب: ۶۴۹۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره گمانه زنی ها برای تغییر تعدادی از وزرا در کابینه اظهار کرد: بهتر است دولت با همکاران گذشته اش کار را ادامه دهد. امروز به نظر می رسد که مطبوعات احمدی نژادی شده اند؛ چون مطالباتشان از دولت شبیه به آن زمان شده است؛ مثلا توقع دارند 12 وزیر کابینه عوض شود. این توقع بیشتر به تفکر احمدی نژاد قرابت دارد تا روحانی.

وی با بیان این مطلب که نباید درباره کابینه فعلی و آینده احساسی نظر دهیم به خبرنگار سیاسی پانا گفت: ما برنامه نداریم و به همین دلیل نمی توانیم نقد و توصیف منطقی از عملکرد وزرا داشته باشیم. من تحلیل های احساسی را قبول ندارم و اعتقاد دارم اگر کسی برنامه عقلانی مبتنی بر برنامه های دولت، مجلس، سند چشم انداز و یا برنامه 5 ساله توسعه دارد؛ می تواند راجع به شاخص ها حرف بزند.

وی با بیان اینکه انتخاب و تعیین شاخص ها حق رئیس جمهوری است، خاطرنشان کرد: مگر ما به وزیر برنامه داده ایم که حالا از او مطالبه کنیم و یا بر اساس شاخص های آن برنامه او را بسنجیم؟ ممکن است شما مشخصه ای داشته باشید و بخواهید بر اساس آن با شخاص ها تراز کنید؛ اما ما چون ارائه کننده برنامه نبوده ایم نمی توانیم مطالبه گر باشیم. بنا براین شاخص، کلیات کشور است و نمی توان بدون هیچ ارزیابی و بررسی گزارش های موجود در مورد عملکرد قضاوت کرد.

این عضو فراکسیون امید اضافه کرد: آنان که ادعا دارند در حوزه اقتصاد دولت ضعیف عمل کرده بر اساس چه متر و معیاری صحبت می کنند. اشکال وزیر اقتصاد ما چه بوده، و ما از او چه خواسته ایم؟ او مسئول جمع آوری مالیات بوده و از همه وزرای پیشین بهتر این وظیفه را انجام داده است. یکی از وزرای این حوزه وزیر نفت است که مجلس او را نیز موفق می داند. در واقع مجلس موفق ترین وزرا را وزرای اقتصادی می داند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت بهتر است یک برنامه کلان و آرمان کلی بدهد تا ما بتوانیم بر اساس آن ارزیابی کنیم که افرادی که تعیین شده اند آیا دارای توان هستند یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار