همگام با اردوهای ملی قطبی/۱

فیض: 16هزار نفر در 20 اردوی ملی قطبی پیشتازان و فرزانگان شرکت می کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از شرکت 16 هزار نفر در 20 اردوی ملی قطبی پیشتازان و فرزانگان در تابستان خبر داد و گفت: این رقم در تاریخ برگزاری اردوهای تشکیلاتی دانش آموزی در کشور بی سابقه است.

کد مطلب: ۶۴۸۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مهدی فیض در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در خصوص برگزاری اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان سراسر کشور در تابستان 96 با اشاره به اهداف برگزاری این اردوی تشکیلاتی اظهار داشت: بطور کلی هدف از برگزاری اردوهای دانش آموزی شکل‌گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان است که در بستر آن رشد دینی، اخلاقی، علمی، ورزشی، هنری و حتی اقتصادی نیز اتفاق می افتد و اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی به طور اخص شکل دهنده هویت سازمانی و زمینه سازی برای بسط مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت‌های نظام‌مند گروهی است و اردوی ملی دانش آموزان و مربیان پیشتاز و فرزانه سراسر کشور مهم ترین و فراگیرترین فعالیت در این حوزه به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته این اردو به شکل متمرکز در تهران برگزار می‌شد گفت: امسال خلاف دوره های پیشین، اردوی بزرگ پیشتازان و فرزانگان در پنج قطب کشور در استان های مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و تهران برگزار خواهد شد.
16 هزار نفر در بزرگ ترین اردوی تشکیلاتی دانش آموزی
معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درخصوص آمار شرکت کنندگان در اردو گفت: در هر قطب 3 هزار نفر از اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان و فرزانگان حضور دارند که شامل 1000 دانش آموز پیشتاز، 1000 دانش آموز فرزانه، 500 مربی پیشتاز و 500 مربی فرزانه خواهد بود که با عوامل اجرایی و برگزارکننده، مجموعا 16 هزار نفر در این اردوها حضور خواهند داشت که این رقم در تاریخ برگزاری اردوهای تشکیلاتی دانش آموزی در کشور بی سابقه است.
مربیان شرکت کننده می توانند به عنوان مدرس فعالیت کنند
فیض با بیان این مطلب که دانش آموزان و مربیان عضو تشکیلات طی 3 مرحله از آموزش های متنوع بهره مند می شوند گفت: اعضای تشکیلات آموزش های ابتدایی را در سطح آموزشگاه و منطقه می‌بینند و در مرحله استانی هم از آموزش های نیمه تخصصی بهره می گیرند و مرحله نهایی، که در اردوی ملی قطبی اتفاق می افتد، شامل آموزش های تخصصی خواهد بود. مربیان پیشتاز و فرزانه شرکت کننده در اردوی ملی قطبی که بر اساس فرم های ارزشیابی حائز امتیازات لازم باشند به مرحله تربیت مدرس راه می یابند. مربیان شرکت کننده نیز پس از گذراندن دوره های مهارت‌های تشکیلاتی، معرفتی، هویتی و اجتماعی می توانند به عنوان مدرس استانی در سطح استان فعالیت کنند.
سرفصل‌های آموزشی
وی درباره سرفصل های آموزشی اردو گفت: علاوه بر آموزش های تخصصی و تشکیلاتی که تاکنون در این اردوها به اعضا و مربیان آموزش داده می‌شد، آموزش های ویژه ای در دو حوزه "کارآفرینی" و "ایفای نقش فرزندی" برای اعضا و مربیان پیش بینی شده است. در کنار این آموزش ها دوره های هویت تشکیلاتی و هویت ملی-دینی هم برای اعضا ارائه خواهد شد. امسال در اردوهای ملی قطبی برای نخستین بار کارگاههای حفظ و تفسیر سوره حجرات برای تمامی اعضا و مربیان پیشتاز و فرزانه برگزار می شود که برای برگزیدگان نهایی این رقابت جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان دانش آموزی زمان برگزاری اولین اردوی قطبی ملی را 13 مردادماه در اردوگاه کشوری میرزاکوچک خان رامسر استان مازندران اعلام کرد و گفت: اردوها 5 روزه و شامل 4 روز مفید آموزشی خواهد بود که برای دانش آموزان و مربیان پیشتاز و فرزانه بطور مجزا برگزار می شود یعنی در هر قطب 4 اردو که در مجموع 20 اردو در کل کشور برگزار می شود. آخرین اردو در تاریخ 17 شهریورماه در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان به کار خود پایان خواهد داد.
همکاری 300 مدرس در برگزاری دوره های آموزشی
به گفته مهدی فیض مدرسان هر یک از دوره های آموزشی اردوهای ملی قطبی از مدرسان دوره‌دیده کشوری هستند که در اردیبهشت ماه 95 دوره تربیت مدرسی را در رامسر پشت سر گذاشته اند و همگی از مدرسان نمونه و کارآمد در سطح کشور به شمار می روند. وی افزود: در مجموع 200 مدرس کشوری پیشتاز و فرزانه آموزش های مهارتی و تشکیلاتی را ارائه می دهند و 25 مدرس کارآفرینی و هویتی نیز عهده دار آموزش های بخش ویژه اردو هستند.
چه کسانی در اردوی ملی قطبی شرکت می کنند؟
معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اولویت شرکت کنندگان در اردوی اعضا و مربیان پیشتاز و فرزانه در سال 96 گفت: در بخش دانش‌آموزی اولویت شرکت با یاورمربیان است و اعضای شرکت کننده از دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه و پایه های تحصیلی دوره دوم دبیرستان انتخاب می شوند. در بخش مربیان هم، مربیانی که در سال جاری دارای ابلاغ مربی گری تشکیلاتی بوده و گروه خود را در سامانه جذب و سازماندهی به ثبت رسانده باشند می توانند در این اردو شرکت کنند.
فیض خاطرنشان کرد: در پایان دوره ها برای تمامی اعضاء پیشتازان و فرزانگان شرکت‌کننده در اردوهای ملی قطبی گواهی مهارتی و معرفتی صادر خواهد شد که ثبت نام در گروه های تشیلاتی (پیشتازان و فرزانگان) را در سال تحصیلی آینده (96-97) امکان پذیر خواهد کرد. همچنین برای همه مربیان شرکت کننده در اردوهای ملی قطبی دوره 32 ساعته ضمن خدمت و گواهی حضور در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار