همایش معاونین پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استانهای کشور در اردبیل

همایش معاونین پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استانهای کشور در اردبیل

همایش معاونین پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استانهای کشور در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۳۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مهدی فیض که در همایش معاونان پرورشی وفرهنگی ادارات کل آموزش وپرورش استانهای کشورسخن می گفت افزود : در حال حاضر ۲۵ هزار پایگاه ثابت تابستانی در سطح کشور راه‌اندازی شده که در این زمینه انتظار می‌رود ۵ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش پایگاه‌های تابستانی قرار بگیرند .

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای ۳۰ برنامه مختلف در بین دانش‌آموزان کشور در تابستان خبر داد و گفت: هر هفته سه برنامه در این زمینه اجرا می‌شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشیم .

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش وپرورش گفت: یکی از برنامه‌های مهم معاونت پرورشی وفرهنگی اجرای مسابقات قرآنی است که در این زمینه سی و پنجمین مسابقات قرآنی به میزبانی اردبیل ویژه دختران برگزار می‌شود و این مسابقات در سطح بالایی در نظر گرفته شده است .

فیض با بیان این که در ایام تابستان برنامه‌های مختلف توسط معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم اجرای این برنامه‌ها را تداوم بخشیم و شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه باشیم .

وی از احیای معاونت پرورشی خبر داد و افزود: این قانون توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که انتظار می‌رود با احیای معاونت پرورشی تحول عظیمی در برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش به وجود آید .

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش وپرورش گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مدارس کشور از نمازخانه مجهز برخوردار شده‌اند که انتظار داریم ۱۰ درصد بقیه را نیز به نمازخانه تجهیز کنیم چرا که اولویت ما ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان است .

وی یکی از طرح‌های آموزش و پرورش را اجرای طرح مدرسه مطلوب عنوان کرد و افزود: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین استخراج شده که مدارس باید دارای کتابخانه و نمازخانه مجهز باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار