گردهمایی روسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی کشور در تبریز;

حمیدی: طرح نماد در سالتحصیلی جدید برای تمام استانهای کشور اجرا می شود

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش در گردهمایی روسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان های سراسر کشورگفت: طرح نماد درسالتحصیلی جدید درتمام استانهای کشور اجراء می شود.

کد مطلب: ۶۴۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مهرزاد حمیدی گفت: تبریز با تاریخ پرفراز ونشیب ایران ارتباط تنگاتنگ داشته و در 100سال اخیر در تحولات انقلاب مشروطه وانقلاب اسلامی نقش بی بدیل و تعیین کننده را داشته است.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با ایمان، توکل، اراده آهنین، تدبیر واستفاده از تجارب متقن علمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی قطعا موفق خواهیم بود .

وی با بیان اینکه برای حل مشکل آسیب های اجتماعی ما بایستی از دفاع مقدس الگویی گیری کنیم، تصریح کرد: ایمان، ایثار، همدلی و مشارکت یکپارچه مردم دردفاع مقدس رمز پیروزی وسربلندی کشور بود.

حمیدی با بیان اینکه طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) درسالتحصیلی96-95 بصورت پایلوت در شش استان کشور اجراء شد، اظهار داشت: این طرح باتوجه به موفقیتش، درسالتحصیلی جدید درتمام استانهای کشور اجراء می شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در مدارس بایستی در کنار مسائل آموزشی وپرورشی، نشاط، شادابی ومهارت اجتماعی هم به دانش آموزان آموخته شود، اذعان داشت: برای موفقیت در برنامه های ترسیم شده هماهنگی بین جامعه، خانواده ومدارس در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

حمیدی با تاکید بر اینکه یادگیری زمانی اتفاق می افتد که منجر به تغییر رفتار شود افزود: تغییر در دانش دانش آموزان منجر به تغییر نگرش، تغییر در رفتار فردی وجمعی آنها می شود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش وپرورش یادآور شد: براساس ارزیابی ها و پژوهش های صورت گرفته در ۴ سال گذشته درسه حوزه آموزش، فرهنگ سازی و مداخلات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حمیدی عنوان نمود: براساس سند تحول بنیادین هدف آموزش وپرورش تربیت دانش آموزان همه بعدی با مهارت اجتماعی بالا جهت زندگی سالم در جامعه است.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه اجتماعی کردن موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از الویت های ماست، عنوان کرد: تمامی معلمان بایستی در این امر مهم مشارکت داشته و در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

وی با تاکید براینکه وظیفه ما پیشگیری است افزود: در این راستا طرحهای مختلفی طرح نماد، طرح پیشگیری، فعال کردن المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، طرح سفیران سلامت و.... درمدارس سراسر کشور اجراء می شود.

حمیدی در پایان با اشاره به وجود 12 میلیون دانش آموز ونزدیک یک میلیون معلم در سراسر کشور گفت: آموزش وپرورش ظرفیت عظیمی را در آگاهسازی، اقناع سازی، آموزش، کمک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی درجامعه دارد که بایستی تمامی نهادها و دستگاهها در این امر با دستگاه تعلیم وتربیت همکاری وهماهنگ باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار