عملیات مرمت باغ فین کاشان با دو میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شد

مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان از آغاز عملیات مرمت و آماده سازی این مجموعه جهانی خبرداد.

کد مطلب: ۶۴۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

ب ه گزارش خبرنگار پانا کاشان و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، سمیه فرهادی اظهار کرد: این پروژه با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی انجام خواهد شد.

به گفته وی، مجموعه جهانی باغ تاریخی فین از بناهای مهم تاریخی است که هرساله میزبان تعداد چشمگیری از گردشگران خارجی و داخلی است و هر ساله نیاز به ساماندهی و مرمت دارد که با تخصیص اعتبارات انجام می شود.

وی افزود: مرمت پشت بام ها، آجر فرش بام، مرمت بدنه های خشتی و آجری، مرمت کف فرش های سنگی و... از اقداماتی است که برای مرمت این مرحله در مجوعه جهانی باغ فین در حال اجرا است.

به گزارش پانا سابقه باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. وسعت باغ بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برج های استوانه ای شکل محصور شده‌است. در مقایسه با بسیاری از باغ‌های ایرانی مشابه، باغ فین با آب قابل توجهی مشروب می‌شود. حمام فین بخشی از این مجموعه است که ناصرالدین شاه در سال ۱۸۵۲ میلادی صدر اعظم خود،امیرکبیر را در آن به قتل رساند.

باغ فین و مجموعه بناهای آن در ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شماره ۲۳۸ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است و در سال 1390 به همراه هشت باغ دیگر به عنوان «باغ ایرانی» در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار