استاندار البرز در حاشیه بازدید سرزده از حرایم جاده چالوس تأکید کرد:

برخورد جدی دستگاه قضا برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز جاده چالوس

استاندار البرز با بیان اینکه متخلفین برای ساخت ویلا وارد اراضی طبیعی شده اندگفت: این روند موجب استحصال بافت زمین شده و مواهب گردشگری منطقه را تحت شعاع قرار داده به این جهت نیاز است که دستگاه قضا به صورت جدی برخورد و اقدام کند.

کد مطلب: ۶۴۲۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازکرج،«سیدحمیدطهائی» صبح پنجشنبه 22 تیرماه،در حاشیه بازدید از محور گردشگری کرج - چالوس و بررسی میدانی ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق که با همراهی معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل استان صورت گرفت، گفت: در این بازدیدها امروز منطقه ای را از نزدیک شاهد بودیم که بصورت دره واقع شده و ساخت و سازهای غیرمجاز با ویلاسازی ها صورت گرفته است.

متخلفین ساخت و سازغیرمجاز وارد اراضی طبیعی شده اند/ دستگاه قضا ورود پیدا کند

وی با تأکید بر اینکه حکم تخریب این سازه ها صادر شده است،تصریح کرد: متخلفین تا حدی پیش رفته اند که در محدوده اراضی طبیعی با ایجاد دروازه برای خود حرایم ایجاد کرده اند که بنظر می رسد مسئولان امر در این زمینه باید جدی برخورد کنند.

طهائی با بیان اینکه فرایند ساخت و سازها در اراضی طبیعی، استحصال زمین ها را به دنبال داشته است، افزود: منابع طبیعی کاملاً اشغال شده و شاهد تخریب بافت زمین در این ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

وی افزود: حکم قضایی جهت قلع و قمع برخی از واحدهای این منطقه صادر شده است، که امیدواریم عملیاتی و اجرایی شود، البته یکی از پیشنهادات این بود که با توجه به قرارگیری این منطقه در اراضی منابع طبیعی و دولتی، میراث فرهنگی این محدوده را تحویل بگیرد و بعنوان منطقه ای گردشگری در اختیار عموم قرار دهد که این طرح در شورای گردشگری استان مطرح خواهد شد.

استاندار البرز ادامه داد: حمل و نقل و پایانه در تلاش برای پاکسازی مسیر است اما به علت ریزش کوه در برخی نقاط، نیاز به پاکسازی مجدد حریم راه است که در این زمینه نیز به جهت نوپا بودن استان و محدودیت امکانات نیازتوسعه تجهیزات هستیم که دستور پیگیری آن نیز صادر شد.

امیدمی رود در جریان این بازدیدهای مداوم، مواردی که برای آن تصمیم گیری شد به اجرا برسد و در ادامه روند اجرایی شدن آن را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار