قائم مقام معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

همیار مشاور رصد كننده و ديده بان مدارس است

قائم مقام معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیار مشاور نقش رصد کننده و دیده بان در محیط مدارس را بر عهده دارد .

کد مطلب: ۶۴۲۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا؛ علی رمضانی در سومین همایش همیار مشاور قطب یک کشور (بخش پسران) که در رامسر برگزار شد، اظهار داشت: همیاران با ارائه خدمات مشورتی به مشاوران، معلمان، مدیران و دانش آموزان کمک می کنند تا فضاي مدرسه دوستانه، همدلانه ، مشارکتی و هدفمند شود.
وی با بیان اینکه حوزه مشاوره بزرگترین حوزه ای است که دغدغه ی امروز نظام آموزشی ما است، افزود: قرار بر این است شما همیاران جوان در این نشست حضور چشمگیر داشته و پس از دریافت اطلاعات، به عنوان سفیران مشاوره در استان خود باشيد که این وظیفه و مسئولیتی سنگین و از لحاظ قانونی و شرعی بسیار جدی خواهد بود.
رمضانی با بیان اینکه همیار مشاور نقش رصد کننده و دیده بان را در محیط مدرسه بر عهده دارد، اظهار کرد: زودتر از مشاوران و مدیران آسیب ها را شناسایی و در رفع آن اقدام می کند و این مستلزم آشنایی با دانش روانشناسی در حوزه مشاوره است.
وی با بیان اینکه انتظار این است که همیاران مشاور ما با سلاح دین به سایر دانش آموزان کمک نمایند، ابراز کرد: ما امروزه و در آموزش و پرورش در حوزه ی مهارتی نیاز به توجه بیشتری داریم که در این دوره مبحث مهارت آموزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
قائم مقام معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تشکل همیار مشاور تشکلي نوین، روانشناختی و تسهیل گر است که بسترساز فرآیند مطلوب یاددهی - یادگیری برای همه عوامل مدرسه به شمار می آید.
وی افزود: با حضور همیاران مشاور ارتباط بین مدیران، مشاوران و معلمان با دانش آموزان با وجود آنها پررنگ تر مي شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار