ناظرفنی مسابقات شطرنج دانش آموزان دختر کشوری:

شطرنج باعث کسب مهارت ارزیابی و تشخیص هدف می شود

ناظرفنی مسابقات شطرنج دانش آموزان دختر کشوری گفت: شطرنج باعث کسب مهارت ارزیابی وضع موجود، جست وجویی نقاط ضعف و قدرت، تشخیص هدف، طرح ریزی و یافتن راه حل مناسب می شود.

کد مطلب: ۶۴۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، طاهره محبت خو در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در خمین افزود: شطرنج تاثیر مثبتی بر روحیه افراد دارد و باعث افزایش قدرت تصمیم گیری و حل مسئله ی دانش آموزان می شود .

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات ۲۲ تیم از ۲۲ استان کشور در مسابقات شرکت دارند که در مجموع ۱۱۰ نفر در رشته شطرنج به رقابت می پردازند.

ناظر فنی مسابقات شطرنج دانش آموزان دختر کشوری ادامه داد: تاثیر مسابقات بر روی دانش آموزان بسیار بالاست و می توانند هوش و توانایی آنها را افزایش دهد و قدرت تصمیم گیری سریع را در موقعیت های دشوار آموزش دهد همچنین مهارت خواندن، حافظه، زبان و ریاضیات را تقویت کرده و تفکر منتقد و خلاق را تغذیه می کند.

محبت خو ابراز داشت: شطرنج ورزشی است که اگر در آن برنده شوید به برد دلپذیر دست یافته اید و اگر بازنده شوید با باختی برازنده مواجه شده اید، بردن درآن سبب اعتماد به نفس بدون تکبر و نخوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار