حمایت از سرمایه‌‌گذاران در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح سومین رستوران سنتی شهر یاسوج گفت: با بیان اینکه ساخت مکان‌های سنتی مانند سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به میزان زیادی به جذب گردشگر کمک می‌کند، از سرمایه‌‌گذاران در این حوزه‌ها حمایت می‌شود.

کد مطلب: ۶۴۱۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری صبح امروز در آیین افتتاح سومین رستوران سنتی شهر یاسوج با بیان اینکه دومین مؤلفه برای جذب گردشگر بعد از داشتن جاذبه، یک مکان مناسب برای استفاده از غذای سالم است، اظهار داشت: از گذشته غذاهای سنتی خوبی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد پخت می‌شود که امروز می‌تواند برند خوبی برای معرفی استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این رستوران‌ها معرفی برند غذایی استان به کشور است، افزود: در این رستوران‌ها تأکید بر پخت غذاهای سالم و محلی است تا گردشگران بتوانند از آنها استفاده کنند.

باقری عنوان کرد: در جشنوراه غذای سفره ایرانی که سال گذشته به میزبانی استان فارس برگزار شد، توانستیم "دمپخت گوشتی" را به عنوان غذای محلی کهگیلویه و بویراحمد ثبت کنیم و امیدوار هستیم در کنار معرفی جاذبه‌ها بتوانیم غذاهای محلی استان را هم به خوبی به سایر نقاط کشور معرفی کنیم.

وی گفت: آمادگی داریم از سرمایه‌گذارن برای ایجاد مکان‌های سنتی در هر نقطه استان حمایت کرده و آنها را برای استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت به بانک معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های تفریحی رفاهی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی در استان ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان، رونق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های بومی استان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

باقری با بیان اینکه بخش گردشگری در توسعه و پیشرفت این استان نقش مهمی داشته و یکی از راه‌های توسعه کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش گردشگری استان انجام دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار