با همکاری باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان دلوار؛

آیین روز ادبیات کودکان و نوجوانان در خورموج برگزار شد .

آیین روز ادبیات کودکان و نوجوانان با بررسی کتاب « قصه های خوب برای بچه های خوب » نوشته مهدی آذریزدی صبح امروز با همکاری باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان کتاب، انجمن ادبی فایز دشتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خورموج در کانون پرورش فکری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان دشتی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، در این آیین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: در تقویم کشورمان روز ادبیات کودک و نوجوان خالی بود که خوشبختانه ١٨ تیر ماه، سالروز درگذشت نویسنده ی شهیر مهدی آذریزدی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شد .

حمید زارعی افزود: وقتی صحبت از ادبیات کودک و نوجوان به میان می آید، نه تنها از اهمیت آن کاسته نمی شود بلکه توجه و نگاه تیز بینانه تری را می طلبد، چرا که آینده در دست ها و اندیشه های کودکان و نوجوانانی شکل می گیرد که گاه مورد غفلت واقع می شوند .

وی اضافه کرد: کتا‌ب خواندن نقش مهمی در رشد ذهنی و عاطفی کودکان دارد و خواندن کتاب برای کودکان سبب تقویت رابطه کودک با والدین می‌شود و زمینه را برای خلاقیت و تخیل کودک هموارتر می‌کند.

مسوول باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان نیز با بررسی آثار و احوال مهدی آذریزدی گفت: آذریزدی به عنوان پرکارترین نویسنده کودک و نوجوان، این گروه سنی را وارد دنیای زیبا و اندیشمندانه ادبیات کهن ایران زمین کرد و این نویسنده همچنین در چند اثر به یادماندنی به داستان های قرآن کریم و قصه های پیامبران الهی پرداخته است .

سمیه شیرکانی افزود: آثار نویسندگان و فعالان ادبیات کودک و نوجوان و در راس آنها مهدی آذریزدی، حکایت از این دارد که هم نویسندگان و هم میراث ادب و فرهنگ ما قابلیت خلق آثار شایسته و تاثیرگذار را دارند که البته حمایت مادی و معنوی از آنها ضروری است .

پژوهشگر خورموجی نیز تصریح کرد: کتاب خردسالان باید پر از تصاویر با رنگ های شاد و براق باشد و نوشته های کمی داشته باشد زیرا یک تصویر بهتر از هزار کلمه مفهوم را می رساند و برای آموزش و خلاقیت هم تصویر حرف اول را می زند .

سید کوچک هاشمی زاده افزود: کتاب باید محتوای خلاقانه داشته باشد و خواندن آن برای کودک هیجان انگیز و جالب باشد و علاوه بر آن باید اتفاقات در داستان سریع باشد.

وی اضافه کرد: شخصیت های داستان باید به خوبی معرفی شده و برای کودک باور پذیر باشند و مشکلات و مسائل شخصیت های داستان باید مشابه مشکلات و مسائلی باشند که کودک در آن سن با آنها مواجه می شود .

اجرای قصه گویی توسط زهرا آریافر و زهرا محمدی از باشگاه رنگین کمان، نمایش خلاق با برداشت از کتاب مهمان ناخوانده توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خورموج و شعر خوانی فاطمه اسماعیلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار